خدمات پس از فروش و تعمیرات قفل دیجیتال
قفل دیجیتال با نامهای مختلفی در بازار محصولات امنیتی و کنترلی عرضه شده است که شامل دستگیره دیجیتال، قفل هوشمند، قفل کارتی و غیره است که فارغ از نامهای متعددی که دارد بهعنوان یک محصول وارداتی و جایگزین دستگیرههای مکانیکی در برندهای مختلفی نیز وارد ایران شده است. این محصول مدرن و سودمند امنیتی قابلیتهایی ارائه میدهد که سبب افزایش کنترل هر چه بهتر و بیشتر شما میشود.
احتمال خرابی قفل دیجیتال بهعنوان یک کالای مصرفی وجود دارد که با رعایت چند نکته ریز احتمال آن را میتوانید کاهش دهید. اگر قفل دیجیتال خود را از شرکتی معتبر تهیه کنید خدمات پس از فروش خوبی دریافت خواهید کرد و در صورت نیاز به هر گونه تعویض و تعمیر قطعات قفل تیم فنی متخصص در محل نصب قفل حضوری مراجعه میکنند. در این مقاله به ارائه خدمات پس از فروش مختلف، علل خرابی و راهکارهای تعمیر آن در یک قفل دیجیتال میپردازیم.
علل رایج خرابی قفل دیجیتال
قفلهای دیجیتال ممکن است به لحاظ دستگیره، برد و مغزی دچار خرابی شوند که در صورت خرید از یک شرکت و یا برند معتبر قفل دیجیتال از خدمات پس از فروش مناسبی که شامل تعمیرات حرفهای میشود بهره مند خواهید شد. شایعترین علت خرابی قفل دیجیتال استفاده از باتریهای نامعتبر و فیک است که تأثیر مستقیم روی خرابی برد قفل دارد. مواردی وجود دارد که کاربر باتری را تازه تعویض کرده اما باز هم آلارم اتمام باتری روی قفل نمایش داده میشود. همچنین با تعویض دیر هنگام باتری قفل، یعنی مدتی پس از اتمام آن احتمال سولفاته شدن آن در قفل وجود دارد که به قفل آسیب میزند پس توصیه میشود حتماً از باتریهای اورجینال استفاده نمایید.
دلیل دیگری که موجب خرابی قفل دیجیتال میشود استفاده از قفل دیجیتال نامناسب برای مناطق شرجی و مرطوب است که باعث خرابی برد توسط رطوبت بالا میشود. اگر در این مناطق سکونت دارید بهتر است از قفلهای ضد آب موجود در بازار استفاده کنید. علت دیگری هم وجود دارد که خرابی دستگیره را به همراه دارد و آن هم آویزان کردن وزنه سنگین مثل کیسه زباله از آن میباشد.
تعمیرات قفل دیجیتال
تعمیرات قفل دیجیتال به دو شکل انجام میشود که اگر جزئی باشند در محل نصب قفل، نیروی فنی انجام میدهد و در صورت قرار داشتن در بازه زمانی وارانتی این تعمیرات رایگان انجام می شوند. حالت دیگر تعمیرات کلی تری است که قفل توسط نیروی فنی باز شده و برای انجام تعمیرات به شرکت ارسال میشود. به طور کلی با خرید قفل از برند معتبر هم عمر قفل شما بیشتر است و هم همواره مشکلات قفل توسط نیروی متخصص و فنی انجام میپذیرد.
خدمات پس از فروش قفل دیجیتال
به طور کلی خدمات پس از فروش شامل کلیه خدماتی میشود که پس از فروش یک کالا مثل قفل هوشمند به مشتری ارائه میشود. خدمات پس از فروش شامل مواردی مثل وارانتی، پشتیبانی فنی 24 ساعته و … میشود. وارانتی به معنی ارائه خدمات تعویض و تعمیر قطعات قفل دیجیتال است که به شکل رایگان صورت میگیرند و دارای بازه زمانی محدودی مثل یک سال بعد از فروش قفل است. این بازه زمانی میبایست منطقی باشد چون قفل دیجیتال کالایی مصرفی است و ادعای بازه زمانی بالا و بی قید و شرط در ارائه وارانتی کمی غیر واقعی است.
برای ارائه خدمات پس از فروش شرکت فروشنده قفل رمزی میبایست به شکل قانونی فعالیت نماید و نه قفل دیجیتال را به صورت قاچاق وارد کرده باشد. بنابراین لزوماً عدم پرداخت عوارض گمرکی توسط فروشنده و ارائه قفل ارزانتر برای شما فایدهای نخواهد داشت؛ چرا که با بروز هر گونه مشکلی برای قفل دیجیتال امکان ارائه هیچ خدمات پس از فروشی برای مشتری وجود نخواهد داشت در واقع کالای قاچاق هیچ موجودیت قانونی ندارد.
قفل دیجیتال با کیفیت
در اینجا به معرفی قفل دیجیتال باکیفیت روک میپردازیم که احتمال خرابی زود هنگام پایینی دارند. یکی از مهمترین مزیت قفلهای این برند منبع تغذیه لیتیومی قابل شارژ است که شما را از تهیه باتری بی نیاز میکند. همچنین قفلهای روک دارای منبع تغذیه اضطراری پاوربانکی هستند که در صورت بی توجهی به آلارم اتمام باتری میتوانید از این آپشن استفاده کرده و از طریق یک کابل اندرویدی ساده و پاوربانک قفل را به طور موقت شارژ نمایید.
قفلهای دیجیتال سری P روک دارای قابلیت گزارشگیری، باز کردن درب از راه دور، ریموت و اتصال خودکار به آیفون تصویری است که این قابلیتها بدون نیاز به هیچگونه هزینه کرد اضافی به شما عزیزان ارائه میشود. همچنین چشمی دیجیتال آنلاین قفلهای سری P روک به شما امکان شناسایی هویت شخصی که پشت درب زنگ قفل را به صدا درآورده است را میدهد. قفل دیجیتال روک را میتوانید از طریق سایت rook.ir با یک سال وارانتی و پشتیبانی 24 ساعته فنی و دفترچه راهنمای فارسی تهیه کنید.
برای آشنایی با انواع مدلهای قفل روک میتوانید پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید و از تخفیفات باخبر شوید.