کلید پریز هوشمند و انواع کاربرد های آن

شرکت روک بهترین وارد کننده تجهیزات خانه هوشمند در ایران است که محصولات متنوعی مانند قفل الکترونیکی هتلی و قفل کارتی را در کمترین زمان ممکن به هموطنان عزیز ارائه می دهد. قفل دیجیتال ضد سرقت یکی از محصولات پرطرفدار روک می باشد که توانسته رضایت مشتریان را به بهترین شکل ممکن جلب کند. اگر قصد دارید با محصولات خانه هوشمند آسایش و ایمنی منزل خود را افزایش دهید با مشاورین ما تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

اثرات استفاده از کلید پریز هوشمند بر زندگی مدرن

روزهایی را به خاطر می آورید که مجبور بودیم همه کارهای خانه را خودمان انجام دهیم؟ به لطف پیشرفت تکنولوژی، اکنون همه دستگاه های خانگی می توانند به یکدیگر متصل شوند و انتظارات زیادی از آنها داریم! سیستم تهویه هوشمند، پرده های هوشمند و سوئیچ سوکت هوشمند تنها برخی از لوازم خانگی هستند که عملکردهای هیجان انگیز زیادی را در اختیار ما قرار می دهند.
هنگامی که تصمیم می گیریم خانه خسته کننده قدیمی خود را به یک خانه هوشمند تبدیل کنیم، یکی از بهترین مکان ها برای شروع سیستم روشنایی است. وقتی صحبت از روشنایی هوشمند به میان می آید، یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای به روز رسانی خانه، استفاده از کلید هوشمند است. منصفانه است که بگوییم این دستگاه ها حتی زمانی که اینترنت قطع است به خوبی کار می کنند. در این مقاله به سوئیچ پایه هوشمند و کاربردهای مختلف آن می پردازیم.

کلید پریز هوشمند

کلید هوشمند چیست؟

کلیدهای هوشمند جایگزینی برای سایر کلیدهای خانه هستند که مستقیماً در جای دستگاه قبلی قرار می گیرند. سوئیچ های هوشمند مانند سوئیچ های معمولی کار می کنند، اما راه های جدیدی را برای کنترل روشنایی خانه و سایر دستگاه ها در اختیار شما قرار می دهند. با امکاناتی مانند کنترل از راه دور و اتصال به شبکه Wi-Fi، می‌توانید از هر کجا و در هر زمان به آچار سوکت خود دسترسی داشته باشید.

رایج ترین موارد استفاده از کلید های هوشمند چیست؟

لوازم خانگی مختلف مانند پنکه سقفی، پرده و غیره را کنترل کنید

کنترل صدا با بلندگوهای هوشمند مانند Amazon Echo

کنترل از راه دور با استفاده از تلفن هوشمند (به عنوان مثال، روشن و خاموش کردن چراغ ها از مکان دیگری)

روشن و خاموش شدن چراغ ها در ساعات مشخصی از روز – مناسب برای ساختمان های پرتردد مانند هتل ها، باشگاه های ورزشی و دفاتر مختلف

تنظیم محیط خانه و حالات مختلف برای فعالیت های خاص مانند تماشای فیلم، خواندن کتاب یا صرف شام.

بر حرکات در خانه نظارت کنید – برای مثال، اگر بچه های کوچک دارید، همیشه می توانید مطمئن شوید که آنها ایمن هستند.

رایج ترین موارد استفاده از کلید های هوشمند

مزایای استفاده از پریز هوشمند

برای کمک به تصمیم‌گیری بهتر در مورد سرمایه‌گذاری روی سوئیچ‌های هوشمند، به برخی از مزایای آن‌ها نگاهی خواهیم انداخت.

آسایش بیشتر برای ساکنین ساختمان

طبیعتا اولین چیزی که در مورد این تجهیزات به ذهن می رسد، قابلیت کنترل چراغ ها با استفاده از تلفن همراه است. شما می توانید آنها را با استفاده از صدای خود کنترل کنید یا هنگامی که وارد اتاق می شوید به طور خودکار روشن شوند. همچنین این امکان وجود دارد که نور لامپ ها را هنگام خواب کم کنید و هنگام بیدار شدن آنها را روشن کنید تا تجربه ای دلپذیرتر داشته باشید.
وقتی از خانه بیرون می روید دیگر نباید به هر کلید بروید و چراغ ها را خاموش کنید. کلیدهای هوشمند می توانند عدم حضور شما را در خانه تشخیص دهند و همه وسایل را به یکباره خاموش کنند. به همین دلیل است که این دستگاه هوشمند اغلب انتخاب شماره یک برای صاحبان بزرگ است.

کنترل بیشتر روی لوازم خانگی

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از کلید پریز هوشمند، قابلیت ادغام با سایر دستگاه های خانگی است. همچنین می توانید تمام سنسورهای خانه را با این کلیدها وصل کنید تا تجربه ای کاملاً شخصی سازی شده ایجاد کنید. به عنوان مثال، تصور کنید که کولر دمای اتاق نشیمن را مطابق میل شما تنظیم می کند و الکسا چند دقیقه قبل از بازگشت به خانه، موسیقی آرام بخش پخش می کند.

مزایای استفاده از پریز هوشمند

امنیت بالا

کلید های هوشمند می توانند کارهایی مانند روشن و خاموش شدن چراغ های برنامه را به ساده ترین شکل ممکن انجام دهند. این بدان معنی است که حتی زمانی که در خانه نیستید، دیگران همچنان فکر می کنند که شما در خانه هستید. همچنین پس از خواب، سنسورهای موجود در حیاط هرگونه حرکت را تشخیص داده و به کلید هوشمند دستور می دهند تا چراغ ها را روشن کند. همه اینها می تواند امنیت خانه شما را دو چندان کند. جای تعجب نیست که سیستم های امنیتی هوشمند یکی از سریع ترین فناوری های در حال رشد در جهان هستند.

به طور کلی روشنایی خانه حدود 15 درصد از هزینه برق مصرفی را تشکیل می دهد. اگرچه این درصد ممکن است خیلی زیاد به نظر نرسد، اما اگر در بلندمدت آن را در نظر بگیرید، مطمئناً با هزینه های بالایی روبرو خواهید شد. یکی از مزایای مهم کلیدهای هوشمند این است که میزان انرژی مورد نیاز برای روشنایی خانه را می توان تا 60 درصد کاهش داد.
همچنین لازم به ذکر است که کلیدهای پریز هوشمند جایگزین اقتصادی تری برای لامپ های هوشمند در سیستم های خانگی هستند. سوئیچ های هوشمند می توانند چندین لامپ را به طور همزمان کنترل کنند و در عین حال بسیاری از دستگاه های دیگر را می توان به آنها متصل کرد.