مزایای هوشمند سازی باشگاه های ورزشی

علیرغم افزایش نرخ بیماری های مزمن و تغییرات عمده در رژیم غذایی، چاقی اکنون یک مشکل جهانی است. بنابراین یکی از توصیه های اصلی کارشناسان برای جلوگیری از اثرات منفی این تغییر وزن، انجام فعالیت های ورزشی منظم است. عادت به انجام این فعالیت ها کلید کاهش وزن، تناسب اندام و جلوگیری از اثرات منفی چاقی است. این باعث شده است که باشگاه های ورزشی و سالن های ورزشی به یکی از شلوغ ترین مکان های عمومی تبدیل شوند. با این روند رو به رشد استقبال، مدیریت این مجموعه ها در سال های اخیر دشوارتر شده و کنترل ورودی ها و خروجی ها و همچنین امنیت این فضا به چالش بزرگی برای این مدیران تبدیل شده است. یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای کنترل و مدیریت بهتر فضاهای ورزشی استفاده از تکنیک های هوشمند و تجهیز مجموعه به ابزار دیجیتال و هوشمندی است که برای رفاه حال ورزشکاران و کنترل بهتر مجموعه طراحی و تولید می شود. این روزها ظهور فناوری‌های جدید و استفاده از فناوری‌های ساخت این امکان را برای دست اندرکاران طراحی و توسعه محصولات حفاظتی و ورزشی ایجاد کرده است که به ورزش بهتر فضا کمک می‌کند و این پارک‌ها را بهتر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. با ما همراه باشید تا از مزایای هوشمند سازی باشگاه های ورزشی آگاه شوید.

مزایای هوشمند سازی باشگاه های ورزشی

 

اهمیت فعال سازی باشگاه های ورزشی

هوشمندسازی کلوپ فرآیندی است که در آن محیط به تجهیزات امنیتی مدرن و پیشرفته ای مجهز می شود که بر اساس آخرین فناوری ها طراحی و توسعه یافته اند تا اعضا بتوانند استفاده بهتری از فضا و مدیریت مجموعه داشته باشند و کنترل آن آسان شود. قفل های هوشمند و تجهیزات بهداشتی مانند نمایشگر علائم حیاتی از جمله تجهیزات کلیدی هستند که برای هوشمندسازی اماکن ورزشی استفاده می شوند. با ما همراه باشید تا با برخی از ابزارهایی که می توانید برای هوشمندتر کردن مدیریت فضای ورزشی خود و ایجاد تفاوت واقعی در کیفیت خدمات کلی استفاده کنید، آشنا شوید.

برای هوشمندسازی باشگاه های ورزشی از چه تجهیزاتی استفاده می شود؟

امروزه با توسعه صنعت محصولات دیجیتال و هوشمند، دستگاه های زیادی در بازار وجود دارد که می توان از آنها برای تجهیز بهتر اماکن ورزشی و سالن های ورزشی استفاده کرد. اما در بین تمام این ابزارها موارد زیر نقش عمده ای در هوشمندسازی باشگاه های ورزشی دارند.

دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی

ورزشکاران با شرایط پزشکی زمینه ای نیاز به نظارت بر علائم حیاتی در طول فعالیت بدنی دارند. آنها می توانند از یک مانیتور علائم حیاتی با یک دستبند یا گردنبند هوشمند استفاده کنند. کل سیستم بدن و بخش‌های مختلف آن در طول فعالیت‌های شدید بدنی دستخوش تغییرات زیادی می‌شوند مانند افت قند خون، افزایش ضربان قلب و غیره.

بنابراین ورزشکاران مبتلا به بیماری هایی مانند دیابت یا مشکلات قلبی باید مراقب این تغییرات و وزن خود باشند. کارشناسانی که در زمینه طراحی و تولید دستگاه های دیجیتالی فعالیت می کنند، محصولی را برای مدیریت سلامت این افراد ساخته اند که به آنها کمک می کند تا علائم حیاتی و وضعیت بدنی خود را در حین ورزش کنترل کنند. رصد این علائم مهم به ورزشکار این امکان را می دهد که به محض طبیعی شدن شرایط بدنی اقدامات لازم را انجام دهد و با هدف کاهش استرس وارده به بدن، تمرین را متوقف کند.

هوشمندسازی باشگاه های ورزشی

 

برنامه اتوماسیون باشگاه

نرم افزار آفیس نیز ابزار مناسبی برای بهبود محیط اداری به خصوص باشگاه های ورزشی می باشد. این نرم افزار کنترل و مدیریت مجموعه شما را راحت تر و آسان تر از همیشه می کند. مهمترین ویژگی های نرم افزار اتوماسیون باشگاه به شرح زیر است:

  • ثبت نام ورزشکاران و امکان تمدید عضویت بر اساس شماره عضویت
  • ثبت کلیه اطلاعات مالی و امکان مشاهده وضعیت مالی اعضا
  • اعضا می توانند سایر قسمت های مجموعه مانند بوفه و رستوران را خریداری و استفاده کنند و مبلغ کالا و خدمات را از اعتبار ریالی خود کسر کنند.
  • امکان انجام تنظیمات مختلف بر روی دستگاه ها و قفل دیجیتال مجموعه
  • امکان نظارت بر ورود و خروج و ثبت گزارش های ترافیکی بر اساس تاریخ و زمان
  • تدریس و جلسات جزو حقوق ناخالص کارکنان و معلمان است
  • امکان ارسال چند پیامک یا ایمیل برای اعضا
  • پرینت رسید پرداخت پس از ثبت نام
  • تخفیف در حق عضویت و قیمت بلیط را در نظر بگیرید
  • امکان تعریف ورزش های مختلف در سیستم و تعیین نرخ جداگانه برای آنها
  • امکان تهیه لیست مشتریان طلبکار و شرح بدهی آنها

قفل هوشمند کمد

قفل بدنسازی به قفل های کوچکی اطلاق می شود که بر روی درب کفش های کتانی قرار می گیرد و ورزشکاران با بستن آن ها می توانند انباری امن و منظم برای وسایل خود ایجاد کنند. حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که وارد زمین بازی یا استخر شده اید و جای امن برای نگهداری وسایل خود پیدا نکردید. در چنین مواقعی معمولاً به گذاشتن وسایل خود در کمدهای غیر ایمن اعتقادی ندارید و به دیگران نمی گویید این کار را انجام دهند.

امروزه قفل های دیجیتال به عنوان یکی از مهم ترین و اساسی ترین وسایل مورد نیاز برای بهبود اماکن ورزشی شناخته می شوند. قبل از ورود این قفل ها به بازار، در اکثر باشگاه ها از قفل های مکانیکی سنتی برای محکم کردن کمدها استفاده می شد. اما امروزه با ورود این محصول جدید به بازار، مدیران می توانند از آن به عنوان ابزاری برای حفاظت بیشتر از وسایل شخصی ورزشکاران استفاده کنند.

بهترین مدل قفل برای این فضا قفل دیجیتال کارتی یا رمزی است. در قفل کارتی یک کارت مخصوص به نام کارت هوشمند RFID وجود دارد. ورزشکاران می توانند با کشیدن نوار مشکی پشت کارت در محل اتصال قفل، یا با برداشتن بخشی از تراشه کارت در کارتخوان دستگاه، درب قفل را باز و بسته کنند. قفل های رمزی مجهز به یک شماره مخصوص برای واردشدن دارند.

قفل هوشمند کمد

گیت امنیتی تردد

با نصب گیت تردد هوشمند در ورودی باشگاه می توانید عبور و مرور را تسهیل کرده و از اموال ورزشکاران و ایمنی بهتر محافظت کنید. دروازه های ترافیکی اولین و مهمترین ابزاری هستند که باید برای هوشمندتر کردن باشگاه خود استفاده کنید. فراموش نکنید که مجموعه ورزشی هر روز محل پذیرایی افراد زیادی است و تردد در آن بیش از سایر مکان هاست. با نصب گیت ترافیک می توانید ورود و خروج اعضا را کنترل کرده و ترافیک روزانه را بهتر و با دقت بیشتری رصد کنید. با انجام این کار، روند محافظت از فضا برای شما آسان تر می شود.

دروازه باشگاه وسیله ای است که اجازه می دهد یک نفر در یک زمان وارد شود. این نوع درب ورودی معمولا دارای سنسورهایی است که به شناسایی بازیکنان هنگام ورود کمک می کند و اطلاعات مربوط به آنها را به نرم افزار مدیریت نصب شده بر روی سیستم مدیریت ارسال می کند. اگر در این مدت ورزشکار وارد شد و تضمین به درستی انجام شد. دروازه باز می شود و اجازه ورود داده می شود. در غیر این صورت، سنسورها یک پیام اعلان به اپراتور ارسال می کنند و زنگ خطر را به صدا در می آورند که نشان دهنده غیرمجاز بودن شخص است.