مرکز کنترل خانه هوشمند

مرکز کنترل خانه هوشمند، همانطور که از نام آن پیداست، جایی است که شما تمام دستگاه های خانه هوشمند خود را مدیریت می کنید. اما آیا می دانید مرکز کنترل خانه هوشمند چگونه کار می کند؟ در واقع، شما می توانید دستگاه های خانه هوشمند خود را از هر کجای دنیا از طریق پیام کوتاه، گوشی هوشمند، پد لمسی، کنترل از راه دور، دستیار صوتی الکسا یا خود کنترل مرکزی هوشمند کنترل کنید. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این سیستم قابلیت برنامه ریزی آن است. علاوه بر این، می تواند با انواع پروتکل ها سازگار باشد و به خوبی کار کند.

تعداد دستگاه های مدیریت شده توسط این سیستم مرکزی نامحدود است. میزان تجهیزات مورد استفاده در یک خانه هوشمند با توجه به سلیقه و نوع نیاز متفاوت است، بنابراین می توانید بخشی یا تمام لوازم خانه خود را هوشمند کنید. خانه هوشمند به صاحب خانه این امکان را می دهد که وقتی از خانه دور است نگران خانه خود نباشد.

مرکز کنترل خانه هوشمند

انواع سیستم مرکز کنترل خانه هوشمند

سیستم کنترل مرکزی یک خانه هوشمند مانند مغز انسان عمل می کند. واکنش ها و تعاملات بین دستگاه ها توسط آن ضبط و تعریف می شود. برخی از این سیستم های کنترل عبارتند از: Zipatile، Zipabox، ZipMicro

سیستم مرکز کنترل ZipaMicro

یکی از انواع مرکز کنترل خانه هوشمند Zippa Micro است. تفاوت این کنترلر با سایر نمونه های مشابه اندازه کوچک آن است. اندازه جمع و جور آن حمل آن را در هر مکانی آسان می کند. سیستم عامل آن لینوکس است و از پروتکل Zwave نیز پشتیبانی می کند.

سیستم مرکز کنترل Zipatile

یکی از بهترین سیستم های کنترل مرکزی Ziptail است که در سال 2017 جوایزی را کسب کرد. یکی از مهم ترین ویژگی های آن ها امکان نصب روی میز سازگاری با سیستم عامل اندروید است که امکان کنترل تمامی دستگاه ها از راه دور و همزمان را فراهم می کند.

سیستم مرکز کنترل ZipaBox

یکی دیگر از سیستم های کنترل خانه مرکزی هوشمند Zipabox است. این سیستم مانند یک واحد است که می تواند با واحدهای دیگر کار کند. با استفاده از این ماژول می توانید تمام تجهیزات خانه هوشمند خود را کنترل کنید. علاوه بر این، می توان آن را از طریق کابل به دستگاه ها و تجهیزات دیگر متصل کرد. این کنترلر از پروتکل های Zwave، ZigBee، KNX، P1، EnIcean نیز پشتیبانی می کند.

کنترل خانه هوشمند با سیستم مرکزی

کنترل خانه هوشمند با سیستم مرکزی

دستگاه های خانه هوشمند به هم متصل هستند و از یک نقطه مرکزی قابل دسترسی هستند. وسایلی مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها یا کنسول‌های بازی، قفل دیجیتال درها، تلویزیون‌ها، ترموستات‌ها، نمایشگرهای خانگی، دوربین‌ها، چراغ‌ها و حتی یخچال‌ها را می‌توان از طریق سیستم اتوماسیون خانگی کنترل کرد. سیستم را می توان با تلفن همراه یا دستگاه شبکه دیگر کنترل کرد. . نصب شده است و کاربران می توانند برنامه هایی را برای اعمال تغییرات خاص ایجاد کنند.

لوازم خانگی هوشمند دارای مهارت های خودآموزی برای یادگیری برنامه زمانی صاحب خانه و انجام تنظیمات در صورت نیاز هستند. خانه‌های هوشمند مجهز به کنترل‌های روشنایی به صاحبان خانه اجازه می‌دهند مصرف برق را کاهش دهند و از صرفه‌جویی در هزینه‌های مرتبط با انرژی بهره‌مند شوند.

برخی از سیستم‌های اتوماسیون خانگی در صورت عدم حضور صاحب خانه به آنها اطلاع می‌دهند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند در صورت بروز شرایط با مقاماتی مانند پلیس یا آتش نشانی تماس بگیرند. پس از اتصال، سرویس‌هایی مانند آیفون‌های هوشمند، سیستم‌های امنیتی هوشمند و لوازم هوشمند، همگی بخشی از اینترنت اشیا (IoT) هستند، شبکه‌ای از اشیاء فیزیکی که می‌توانند داده‌های الکترونیکی را جمع‌آوری و به اشتراک بگذارند.

اهمیت استفاده از سازمان اطلاعاتی مستقل

امنیت و کارایی یکی از دلایل اصلی استفاده روزافزون از فناوری خانه های هوشمند است.خانه های هوشمند می توانند دارای سیستم های بی سیم یا سیمی یا هر دو باشند. نصب سیستم های بی سیم راحت تر است. نصب یک سیستم اتوماسیون خانگی بی سیم با ویژگی هایی مانند روشنایی هوشمند، تهویه مطبوع و امنیت می تواند هزاران دلار هزینه داشته باشد و آن را بسیار مقرون به صرفه می کند. از سوی دیگر، سیستم های کابلی قابل اعتمادتر هستند و به طور کلی هک کردن آنها دشوارتر است. یک سیستم سیم کشی می تواند ارزش فروش مجدد خانه شما را افزایش دهد. اما یک اشکال وجود دارد، آنها معمولا گران هستند. نصب یک سیستم هوشمند فانتزی می تواند هزاران دلار برای صاحب خانه هزینه داشته باشد.

سیستم مرکز کنترل ZipaMicro

مزایای سیستم مدیریت خانه هوشمند مرکزی

نصب یک سیستم فناوری خانه هوشمند راحتی را برای صاحبان خانه فراهم می کند. به جای کنترل لوازم خانگی، سیستم های گرمایش و سرمایش، روشنایی و سایر عملکردها با دستگاه های مختلف، صاحبان خانه می توانند همه آنها را با یک دستگاه کنترل کنند. این دستگاه معمولا یک گوشی هوشمند یا تبلت است. از آنجایی که کاربران به یک دستگاه قابل حمل متصل هستند، می‌توانند اعلان‌ها و به‌روزرسانی‌های مربوط به مشکلات خانه‌های خود را دریافت کنند. به عنوان مثال، زنگ‌های هوشمند به صاحبان خانه اجازه می‌دهند افرادی را که به درب خانه می‌آیند حتی زمانی که در خانه نیستند ببینند و با آنها ارتباط برقرار کنند. کاربران همچنین می توانند دمای داخلی، روشنایی و لوازم خانگی را تنظیم و کنترل کنند.