قفل هوشمند روک p310

برند روک دارای دو سری مختلف H و P است که هر سری شامل مدل های متنوع با آپشن های فوق العاده می شود. قفل هوشمند روک p310 از سری P برند روک است که امکانات بیشتری نسبت به سری H این برند دارد. این قفل دیجیتال دارای جدیدترین نوع طراحی است که ظاهری بسیار زیبا دارد. این مدل تمام اتوماتیک است که بروزترین نوع طراحی قفل را دارد به صورتیکه پس از استفاده از انواع دسترسی دیگر نیازی به فشار دادن دستگیره برای باز کردن درب نیست.

قفل هوشمند روک p310 همچون سایر مدل های برند روک علی رغم داشتن امکانات کاربردی قیمت مناسبی دارد. همچنین قابلیت های این قفل بدون نیاز به اضافه کردن تجهیزات اضافی از ابتدای ساخت قفل روی آن وجود دارد. در این مقاله به توضیح امکانات و قیمت قفل هوشمند روک p310 پرداخته می شود.

روش های دسترسی به قفل هوشمند روک p310

قفل دیجیتال ROOK p310 دارای دسترسی های متنوع از جمله کارت، رمز، اثر انگشت، اپلیکیشن و کلید مکانیکی است. این مدل همانند سایر قفل های برند روک امکان تعریف تعداد زیادی کاربر را به خریدار می دهد. با قفل دیجیتال ROOK p310 تا 299 دسترسی برای کاربران قابل تعریف است که 9 تای آن مربوط به دسترسی ادمین می باشد. با دسترسی ادمین امکان تعریف کاربر جدید و غیر فعال کردن دسترسی هایی که دیگر نیازی به ان ندارید وجود دارد.

همچنین کاربر ادمین می تواند کلیه تنظیمات را با دسترسی خود انجام دهد. قابلیت تعریف دسترسی دوبل امنیتی از مزایای این مدل به شمار می رود به طوری که می توانید برای باز کردن درب، شرط استفاده همزمان دو دسترسی را تعریف کنید؛ به عنوان مثال قفل با استفاده همزمان از کارت و رمز و یا ترکیب دو تایی از سایر دسترسی ها باز شود.

اکثر مدل های برند روک دارای آیکون زنگ روی صفحه LED قفل هستند. در کنار همه این ها شرکت کارن با همکاری برند روک برای دسترسی کارت امکان باز کردن درب های مرتبط به هم را بوجود آورده است؛ به صورتیکه به طور مثال در یک مجتمع مسکونی که درهای مختلفی مثل در ورودی، لابی و غیره قرار دارد، کاربر با یک کارت واحد می تواند کلیه درها را باز کند.

قفل هوشمند روک p310

مزایای قفل هوشمند روک p310

از مهمترین مزیت این قفل امکان اتصال به اینترنت از طریق Wi-Fi است. همین که یک قفل به اینترنت متصل شود کلی قابلیت کاربردی به خریدار می دهد. یکی از آپشن های بسیار مهم باز کردن در از راه دور در جایی به غیر از محل نصب قفل است؛ به طور مثال قرار است نظافتچی به خانه شما بیاید در این صورت به راحتی از طریق اپلیکیشن روی گوشی هوشمند خود از محل کارتان در را برایش باز می کنید. در بیشتر برندهای قفل دیجیتال برای اتصال قفل به اینترنت نیازمند تجهیزات اضافی هستید اما در مورد قفل هوشمند روک p310 از همان اول این امکان روی قفل وجود دارد.

از مزایای دیگر این مدل می توان به داشتن ریموت برای باز کردن درب در محل نصب قفل اشاره کرد. فرض کنید به هر دلیلی دست شما بند کاری است و کسی پشت در زنگ را به صدا در می آورد در این جا با فشردن یک دکمه به راحتی بدون نیاز به بلند شدن از جای خود در را باز می کنید. البته با توجه به اینکه این قفل به اینترنت متصل می شود، اپلیکیشن قفل هم بر روی گوشی هوشمند کار ریموت را انجام می دهد.

امکان بعدی که قفل هوشمند روک p310 به شما می دهد اتصال آن به آیفون است که می توانید بدون نیاز به قطعات اضافی از طریق آیفون تصویری درب را باز کنید. این قابلیت هم برای سایر برندهای قفل دیجیتال نیازمند قطعات اضافی است. این مدل قفل هوشمند همچون قفل های با کیفیت و امنیت بالا دارای آلارم ضد سرقت است. آپشنی که از هر گونه ایجاد فشار اضافی بر روی درب به منظور باز کردن قفل جلوگیری می کند و در این شرایط صدای آژیر بلند می شود. آلارم ضد حریق در این مدل باعث می شود به محض اینکه دما از یک حدی فراتر رود با صدای آلارم ساکنین را مطلع نماید. سیستم ضد شوک مانند یک قطع کن خودکار عمل می کند و با وارد کردن ولتاژ اضافی خراب نمی شود.

قفل دیجیتال روک p310

آلارم اتمام باتری از دیگر هشدارهایی است که علاوه بر نمایش روی صفحه LED قفل بر روی اپلیکیشن گوشی هوشمند هم مشخص می شود. همچنین آلارم ضد سرقت، ضد حریق و آلارم وارد کردن رمز اشتباه پس از چند بار هم بر روی اپلیکیشن مشهود است. از دیگر امکاناتی که قفل هوشمند روک p310 با اتصال به اینترنت به کاربر می دهد قابلیت گزارشگیری است؛ به صورتی که آمار دقیق رفت و آمد ها روی اپلیکیشن نمایش داده می شود و امکان اعمال محدودیت زمانی برای دسترسی کاربران وجود دارد. خوب است بدانید که در مورد سایر قفل های دیجیتال اعمال محدودیت زمانی تنها روی دسترسی کارت امکان پذیر است اما در مورد قفل هوشمند روک p310 این امکان بر روی کلیه دسترسی ها از جمله رمز و اثر انگشت هم وجود دارد.

اعمال محدودیت زمانی به صورت محدودیت بازه زمانی و تعداد دفعات برای دسترسی های مختلف وجود دارد. از کاربردهای مهم گزارشگیری می توان به مطلع شدن کارفرما از ساعات ورود و خروج کارمندانش اشاره کرد. آپشن کاربردی دیگر کلید مکانیکی چرخشی حریم خصوصی است که از داخل بر روی قفل قرار دارد و با چرخاندن آن می توانید در را طوری قفل کنید که دیگر افراد حتی با داشتن دسترسی نتوانند در را از بیرون باز کنند؛ این آپشن همانطور که از نامش پیداست به ایجاد حریم خصوصی در محل کار به طور مثال برای جلسات کاری و یا در خانه کمک می کند.

قفل روک p310

قیمت قفل هوشمند روک p310

یکی از عوامل مهمی که روی قیمت قفل های دیجیتال مؤثرند نحوه اتصال آن ها به اینترنت است. در برخی از انواع قفل های هوشمند اتصال به اینترنت توسط تجهیزات اضافی انجام می پذیرد که خریدار متحمل هزینه مازاد می شود و روی قیمت نهایی قفل تأثیرگذار است. در مقابل قفل های سری P برند روک از جمله قفل هوشمند روک p310 به طور خودکار از طریق Wi-Fi به اینترنت بدون هیچ تجهیزات اضافی متصل می شود که باعث می شود قیمت مناسب تری نسبت به سایرین داشته باشد.

از دیگر عواملی که بر قیمت یک محصول تأثیر می گذارد شناخته شدن یک برند است حتی اگر قابلیت های چندانی هم نداشته باشد. برند روک به دلیل تازه وارد بودن علی رغم قابلیت های بسیارش کمتر شناخته شده است به همین دلیل فعلاً قیمت کمتری نسبت به برندهای شناخته تر شده دارد. در کنار قابلیت ها می توان به طراحی جدید این قفل اشاره کرد که قفلی تمام اتوماتیک است و در مقایسه با قفل های مشابه خود قیمت پایین تری دارد.