راهنمای خرید قفل هوشمند مناسب انبار

در حال حاضر استفاده از انبارها برای حفظ و نگهداری اجناس و تجهیزات افراد و فروشندگان مختلف بسیار متداول است و تعداد زیادی اجناس و کالاهای مهم مغازه ها در انبار آنها نگهداری می شود. این امر باعث می شود که انبار خود را ایمن نگه دارید و نکات ایمنی را رعایت کنید یکی از مهم ترین مواردی است که باید در نظر داشته باشید. در این صورت انتخاب یک قفل مناسب و مستحکم برای افزایش امنیت انبار یکی از موثرترین عوامل در جلوگیری از سرقت می باشد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا تمامی مشخصات قفل های مناسب انبار را به شما معرفی کنیم و در عین حال نکاتی را برای ارتقای امنیت انبار ارائه دهیم.

راه های افزایش حفاظت از انبار

برای افزایش امنیت انبار قفل مناسب انتخاب کنید

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ساخت قفل دیجیتال، دوران قفل های قدیمی که به راحتی باز می شوند به پایان رسیده است. در این بین روکش های جدیدی ساخته می شود که علاوه بر امنیت بیشتر، از قابلیت ها و فناوری های متفاوتی نسبت به کاورهای قدیمی برخوردار بوده و در نتیجه فرآیند بازرسی و مجوز ورود افراد به روشی متفاوت قبل از آن در حال انجام است.مانند قفل هوشمند که در این مورد مهم است. با بهره مندی از کیفیت بالای عایق جدید می توانید از حفاظت کامل انبار خود و فضاهای مورد نیاز بهره مند شوید.

انواع قفل متناسب با درب انبار

نصب دوربین های نظارت تصویری

یکی از ساده ترین و در عین حال موثرترین راه ها برای حفظ امنیت انبار، استفاده از دوربین های مداربسته متعدد است. از این نظر وجود دوربین مدار بسته به این معنی است که سارقان ریسک نمی کنند و در نتیجه دست از سرقت بر می دارند. علاوه بر این، انبار یا سوله مجهز به دوربین مدار بسته، در صورت بروز حادثه مشکوک، شناسایی مقصر را برای پلیس آسان می کند.
علاوه بر این وجود چشم های متحرک در دوربین های مداربسته و قابلیت نصب آن ها در زمان های مشخص، امکان ثبت هرگونه حرکت مشکوک و فعال شدن سیگنال های آلارم را در زمان وقوع حادثه فراهم می کند.

استفاده از سیستم کنترل دسترسی

استفاده از روش های مختلف کنترل دسترسی افراد به بخش های مختلف سازمان یکی از عوامل اصلی ایجاد ایمنی و آسایش است. در حال حاضر بسیاری از شرکت های کوچک از این روش استفاده می کنند و محدودیت های زیادی را به همراه خواهد داشت. در زیر به برخی از مشکلاتی که می تواند منجر به عدم استفاده از سیستم کنترل دسترسی شود، می پردازیم:

نبود همه امکانات برای تمامی افراد

یکی از شایع ترین موارد، گم شدن برخی تجهیزات و اماکن در ساختمان های مختلف است. داشتن تمامی اماکن سازمان امکان تردد آزادانه را برای افراد فراهم می کند که می تواند منجر به مشکلات امنیتی شود. وجود سیستم کنترل دسترسی نقش مهمی در تضمین امنیت انبار دارد.

ثبت زمان ورود و خروج

در صورت عدم استفاده از سیستم کنترل دسترسی، زمان ورود و خروج هر فرد نامعلوم می ماند. هنگام استفاده از این سیستم می توانید از تمامی گزارشات ترافیکی افراد مختلف با استفاده از فناوری های روز مطلع شوید.

راهنمای خرید قفل هوشمند مناسب انبار

انواع قفل متناسب با درب انبار

قفل مکانیکی

قفل مکانیکی یکی از رایج ترین انواع قفل هایی است که معمولا برای ورودی ساختمان ها استفاده می شود. از این نظر استفاده از آن  برای حفظ امنیت انبارها نیز مانند سایر ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. به یاد داشته باشید که در اکثر مواقع، سارقان با روش های تخریبی وارد انبار خواهند شد، بنابراین انتخاب قفل مناسبی که مقاومت بالایی در برابر فشارها و نیروهای احتمالی داشته باشد، یکی از مهمترین نکات برای حفظ امنیت انبار شما می باشد. همچنین استفاده از حداقل یک قفل مکانیکی برای هر درب خارجی برای حفظ امنیت کامل توصیه می شود.

قفل دیجیتال

با پیشرفت تکنولوژی، تعداد کمی از افراد هستند که از قفل های عادی و مکانیکی استفاده کنند. در این راستا قفل های هوشمند و دیجیتال از راحت ترین انواع قفل ها هستند که به روش های مختلفی کار می کنند. به علاوه بدنه مستحکم و سیستم های هوشمند این نوع قفل ها مانع از باز کردن سایر افراد می شود و در نتیجه دسترسی تنها از طریق سیستم از پیش تعیین شده امکان پذیر است. توجه داشته باشید که اکثر قفل های دیجیتال و هوشمند از یک باتری داخلی کوچک تغذیه می شوند و نیازی به سیم کشی ندارند.
قفل های هوشمند انواع مختلفی دارند از جمله دستگیره درب کددار، دستگیره کارتی، قفل درب شیشه ای دیجیتال و … که با استفاده از کد مخصوص و یا با استفاده از کارت هوشمند باز و بسته می شوند. همچنین استفاده از تکنولوژی جدید و قابلیت های جدید در این نوع قفل ها به عنوان یکی از بهترین و موثرترین قفل ها برای حفظ امنیت انبار و سایر ساختمان ها شناخته شده است.

راه های افزایش حفاظت از انبار

جمع بندی

در نهایت حفظ امنیت انبار شامل موارد زیادی از جمله دزدگیر و دوربین، قفل هوشمند، حفاظ، درب ضد سرقت و … را می شود که استفاده از آنها بر اساس موقعیت مکانی و ویژگی های انبار اولویت بندی می شود. در همین حال، نمی توانید نقش قفل هوشمند را در حفظ امنیت انبار خود دست کم بگیرید. در نتیجه انتخاب مناسب با توجه به وضعیت امنیتی هر انبار یکی از مهم ترین نکاتی است که برای هر مکان باید در نظر گرفت.