راهنمای استفاده از قفل رمزی

همه ما می دانیم که قفل های قدیمی چگونه مشکلات مختلفی را برای ما ایجاد می کنند. به عنوان مثال، گذاشتن کلید پشت درب می تواند ساعت ها طول بکشد و ما باید پول زیادی را برای کلید ساز هزینه کنیم یا قفل را تعویض کنیم و در نهایت ممکن است دوباره همین مشکل را داشته باشیم. هر روز هنگام خروج از خانه باید نگران باشیم که کلیدمان را جا نگذاشته باشیم. اما پیشرفت تکنولوژی در صنعت قفل سازی امروزه کار ما را آسان کرده است و با انتخاب هوشمندانه می توانیم برای همیشه از حمل کلیدهای مکانیکی پر دردسر خلاص شویم.

قفل رمزی به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از رمز عبور منحصر به فرد به درب ورودی ساختمان دسترسی پیدا کنید. برخلاف قفل های مکانیکی که مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد می کنند، قفل های دیجیتالی رمزگذاری شده با رمز عبور یا دسترسی به تلفن همراه، زحمت استفاده از کلیدهای مکانیکی را برای همیشه از بین می برد.

برای شروع ابتدا در پوش محفظه باتری را باز کنید. پس از قرار دادن باتری ها، قفل رمزی فعال می شود و می توانیم تنظیمات قفل دیجیتال را شروع کنیم. سپس کاربر را با کد یا کارت به قفل تعریف کنید. برای تعریف کاربر، به نمای خارجی قفل رمزی مراجعه کنید.

قفل دیجیتال روک

قفل رمزی

تعریف کاربر به قفل رمزی

معمولاً قفل رمزی غیرفعال است و کار نمی کند. برای تعریف کاربر، لازم است وارد منوی اصلی دستگاه شوید. رمز اصلی دستگاه یا همان رمز ادمین آن را وارد کرده و کلید مربع را فشار دهید. برای افزودن کاربر، از ما می خواهد که شماره ای را وارد کنیم.

افزودن کاربر: در این مرحله، برای افزودن هر کاربر به قفل دیجیتال رمزی، شماره ی خاصی را اعلام می کند تا وارد کنیم.

برخی از قفل های رمزی علاوه بر دسترسی رمز به شما امکان ورود توسط کارت و یا اثر انگشت را هم می دهند. با تعریف کارت و اثر انگشت شخص به قفل نیز می توانید به راحتی درب منزل را باز نمایید.

نحوه معرفی رمز عبور به قفل دیجیتال رمزی

برای افزودن کاربر به قفل رمزی عدد دو را وارد می کنیم. سپس کد کاربر و رمز عبور کاربر را وارد کرده و کلید مربع را فشار می دهیم تا نهایی شود. برای خروج از منوی اصلی، کلید ستاره را فشار دهید. شما می توانید برای قفل خود از رمز یکبار مصرف نیز استفاده کنید. در واقع رمزی را به قفل شناسایی می کنید و بعد از یکبار استفاده از آن منقضی می شود.

پس از وارد کردن رمز عبور، قفل باز می شود و پس از 5 ثانیه به طور خودکار غیرفعال می شود و  اجازه دسترسی را می گیرد. این برای زمانی است که فراموش کرده اید در را قفل کنید.

digital lock

سیستم اعداد تصادفی جهت جلوگیری از لو رفتن رمز عبور

شاید این سوالی باشد که بسیاری از افراد هنگام انتخاب و خرید قفل رمزی درب می پرسند که اگر نخواهیم فردی که کنار ماست رمز ما را بفهمد چه کنیم؟ آیا راهی وجود دارد که مانع از متوجه شدن رمز و حفظ آن توسط دیگران شویم؟

باید بگوییم که نیازی به نگرانی در مورد قفل های رمزی جدید نیست چرا که سازندگان قفل های دیجیتالی رمزگذاری شده، یک سیستم ورود رمز عبور به صورت تصادفی تعریف کرده اند که رمز عبور شما فاش نشود.

اگر هنگام ورود به منزل شخصی همراه شما باشد که نمی خواهید رمزتان را متوجه شود، می توانید از قابلیت اعداد تصادفی قفل رمزی استفاده کنید. به این صورت که قبل و یا بعد از رمز عبورتان یکسری اعداد را به صورت رندوم انتخاب می کنید و وارد می کنید تا رمز شما قابل تشخیص نباشد.

به عنوان مثال اگر رمز عبور شما 100657 است. می توانید رمز عبور خود را 13548# 100657 یا 100657# 12555 وارد کنید و مطمئن باشید که هیچ کس نمی تواند رمز شما را به خاطر بسپارد.

نکاتی در مورد انتخاب رمز عبور مناسب برای قفل رمزی

یکی از نگرانی های ما هنگام استفاده از قفل های رمزنگاری شده برای درب ها و محل کار، لو رفتن رمز عبور و ورود سارقین می باشد. با رعایت نکاتی هنگام انتخاب رمز برای این قفل ها، می توانید امنیت آن ها را تا حد زیادی افزایش دهید و سارقان دیگر نمی توانند به راحتی رمز قفل شما را حدس بزنند.

اگر می خواهید امنیت سیستم های امنیتی رمزنگاری شده شما بالا باشد و بتوانید با خیال راحت از آن ها استفاده کنید، به نکات زیر توجه کنید.

1- از شماره تلفن خود به عنوان رمز عبور استفاده نکنید زیرا همه می توانند به راحتی به رمز عبور قفل رمزی شما دسترسی پیدا کنند.

2- از استفاده از شماره های رایج مانند 12345 به عنوان رمز عبور جددا خودداری کنید، زیرا این ها اولین کارهایی است که سارقان هنگام باز کردن قفل انجام می دهند. انتخاب این گذر واژه ها به دزد اجازه می دهد در اولین تلاش قفل را باز کند.

3- استفاده از شماره کارت بانکی، کارت ملی یا شماره شناسایی برای قفل رمزی امنیت آن ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. در واقع اگر کسی به کارت شناسایی شما دسترسی داشته باشد، می تواند به راحتی قفل دیجیتال رمزی درب را باز کند.

4- شماره پلاک، شماره آپارتمان و مواردی از این قبیل انتخاب مناسبی برای رمز عبور نیست.

5- از ایده هایی برای انتخاب کدی استفاده کنید که حدس زدن آن برای دیگران مشکل باشد.

6- طول گذر واژه ای که استفاده می کنید بر قابلیت هک شدن آن نیز تأثیر می گذارد، استفاده از رمزهای 3-4 رقمی امنیت آن را کاهش می دهد.

7- از رمزهای عبور ترکیبی برای افزایش امنیت استفاده کنید و با ترکیب چندین رمز عبور، رمز عبور ایمن جدیدی انتخاب کنید.

قفل هوشمند روک h230

آیا امکان هک قفل رمزی وجود دارد؟

پاسخ کلی این سوال منفی است. اما در برخی موارد، امکان هک قفل های دیجیتال وجود دارد. این شرایط ممکن است مربوط به کیفیت قفل و برند آن باشد یا به دلیل عدم رعایت اصول اولیه توسط کاربر به وجود آید. دلیل اصلی استفاده از این قفل های دیجیتال رمزی امنیت، راحتی و زیبایی آنهاست. مهم ترین نکته در مورد امنیت قفل رمزی در مقایسه با قفل های معمولی، نوع دسترسی به آن است.

دسترسی به قفل های دیجیتال به آسانی باز کردن قفل های معمولی درب و کپی کردن کلیدهای آن نیست. این قفل ها مجهز به آلارم های امنیتی ضد سرقت هستند. قابلیت های امنیتی و کنترلی قفل رمزی  مشکلات رایج در گذشته را حل کرده اند.