جذاب ترین سناریوهای هوشمند سازی خانه

جالب ترین نسخه خانه هوشمند کدام است؟ فرض کنید با صدای زنگ ساعت از خواب بیدار می شوید و پرده ها کاملاً باز هستند. کولر روشن شد و استریوی خانه شروع به پخش موسیقی ملایم کرد. با پخش موسیقی، دستگاه قهوه ساز روشن می شود و قهوه داغ را برای شما آماده می کند. این تصاویر یادآور کارتون هایی است که در آن افراد دارای قدرت های ماوراء طبیعی هستند. اما این چارچوب زندگی واقعی افرادی است که در خانه های هوشمند با دستگاه های پیشرفته زندگی می کنند. در واقع این یک سناریو است. اسکریپت نویسی رایج در خانه هوشمند تصویر را می توان تکمیل کرد. سفارشی سازی محصولات توسط خود کاربر و بدون نیاز به برنامه نویسی انجام می شود. برای بررسی جالب ترین موقعیت های خانه هوشمند با ما همراه باشید.

هدف از سناریوی خانه هوشمند چیست؟

قبل از اینکه شما را با سناریوهای مختلف اتوماسیون خانگی آشنا کنیم، بیایید هدف را توضیح دهیم. فیلمنامه نویسی برای ایجاد فضایی منحصر به فرد انجام می شود. مثلاً هر روز صبح برای بیدار شدن، پرده ها را ببندید، کولر را روشن کنید، دمای آب را بالا ببرید و با یک فنجان قهوه و مقداری نان و کره سر کار بروید. برای اینکه مجبور نباشید هر روز این کارها را انجام دهید، از امکان ایجاد سناریوهای خانه هوشمند استفاده می شود. درست مانند صحنه هایی در یک فیلم که در آن همه چیز از قبل برنامه ریزی شده و در لحظه اجرا می شود. راحتی به دست خواهید آورد و در زمان صرفه جویی خواهید کرد.

سناریوی بیدار شدن

یکی از جالب ترین سناریوها سناریوی بیداری است که در ابتدای متن به آن اشاره شد. یک سناریوی بیداری می تواند شامل فهرستی از اقدامات جذاب مختلف باشد. به عنوان مثال، باز کردن پرده ها، خاموش کردن چراغ های پاسیو، روشن کردن دستگاه قهوه ساز، روشن کردن سیستم های تهویه، افزایش دمای آب برای دوش آب گرم و پخش موسیقی ملایم از بلندگوهای هوشمند از جمله سناریوها هستند. شما می توانید سناریوی بیداری را با توجه به سبک زندگی شخصی خود تغییر دهید. با این ویژگی می توانید روز خود را به شکلی هیجان انگیز شروع کنید.

سناریوی بیدار شدن

سناریو مهمان

سناریوی جالب دیگری که می توان برای خانه هوشمند تعریف کرد، سناریوی مهمان است. تصور کنید مهمان شما از راه برسد. در چنین مواقعی افراد خانه دچار وحشت می شوند. یک نفر تلویزیون را خاموش می کند. یک نفر چراغ را روشن می کند. یک نفر چای درست می کند و یک نفر سیستم های تهویه را روشن می کند.
به جای انجام این اعمال با استرس و سرعت بالا می توانید موقعیت مهمان را ترتیب دهید. در نتیجه وقتی مهمان وارد خانه شما می شود، چراغ های پذیرایی روشن می شود، چای ساز یا قهوه ساز شروع به تهیه چای و قهوه می کند، سیستم تهویه هوا دمای خانه را به حالت دلخواه برای میهمان می رساند و ترافیک رفت و آمد می شود. سیستم کنترل به مهمان اجازه می دهد، مثلاً قفل آسانسور را غیرفعال می کند تا مهمانان بتوانند به طبقه شما بیایند.

سناریوی مهمان

سناریو سفر

ممکن است تعجب کنید که چرا هنگام سفر باید یک سناریوی ویژه برای خانه تنظیم کنیم. پاسخ ساده است؛ ایمنی و امنیت. در سفر همیشه دغدغه روشن کردن شیر گاز، روشن کردن چراغ ها، آبیاری گیاهان، قفل کردن درهای خانه و خاموش کردن یا کاهش کارایی سیستم های تهویه را داریم. حتی گاهی اوقات مشکوک می شدیم که دریچه گاز باز است و باید کمی عقب نشینی کنیم. سناریوهای خانه هوشمند در رابطه با سناریوی سفر می تواند شامل بسته شدن خودکار شیرهای گاز و آب، فعال شدن سنسورهای نفوذ، باز و بسته شدن کرکره متناوب در روز و شب، آبیاری گیاهان، فعال کردن قفل دیجیتال، ضبط تصاویر دوربین مداربسته باشد. وسایل الکترونیکی در خانه و روشن کردن چراغ ها در شب.

سناریو سفر

اهمیت سناریوهای خانه هوشمند چیست؟

گزینه های مختلفی برای اتوماسیون خانگی وجود دارد که می توانند در خانه هوشمند پیاده سازی شوند. این شرایط در درجه اول برای ایجاد آسایش، راحتی، ایمنی و امنیت و به حداقل رساندن اتلاف زمان و هزینه در نظر گرفته شده است. اهمیت سناریوها در خانه هوشمند این است که وضعیت خانه به طور خودکار در زمان های مختلف بر اساس تنظیمات از پیش تعیین شده شما تغییر می کند. به عنوان مثال، هنگام ورود و خروج از خانه، سیستم هوشمند تمامی وسایل برقی را مطابق میل شما تغییر می دهد، بنابراین نیازی به اتلاف وقت نیست. می توانید برای زمانی که در حال استراحت یا مطالعه هستید سناریوهایی تنظیم کنید. سناریوها قابل تنظیم هستند و می توانید بسته به سبک زندگی خود آنها را تغییر دهید.