اینترکام هوشمند چیست؟

اینترکام هوشمند وسیله ای است که راحتی و امنیت را به خانه شما می آورد. این دستگاه به شما کمک می کند همیشه محیط اطراف خود را زیر نظر داشته باشید. اینترکام از طریق وای فای به گوشی هوشمند شما متصل می شود. این به شما امکان می دهد با استفاده از برنامه افراد خارج از ساختمان را ببینید و با آنها ارتباط برقرار کنید. در این مقاله بیشتر در مورد اینترکام هوشمند صحبت خواهیم کرد.

صفر تا صد با اینترکام هوشمند

همه ما با موقعیت هایی مواجه شده ایم که در آن باز کردن دری دشوار یا غیرممکن است. به عنوان مثال، موقعیتی را تصور کنید که در خانه نیستید، اما یکی از اعضای خانواده از شما می خواهد که در را برای آنها باز کنید. قبلاً این امکان وجود نداشت اما اکنون با استفاده از تلفن های هوشمند دیگر نا ممکن نیست. به برنامه دسترسی داشته باشید و با فشار دادن یک دکمه در را به روی فرد مورد علاقه خود باز کنید.

اینترکام چیست

انواع اینترکام هوشمند

دو زیر گروه از اینترکام وجود دارد: سیمی و بی سیم

اینترکام سیمی

سیستم اینترکام سیمی سیستمی است که در واحدهای مسکونی، تجاری و اداری استفاده می شود. در این سیستم برای اتصال دستگاه خارجی به قسمت داخلی از سیم استفاده می شود به همین دلیل به آن اینترکام سیمی می گویند. لازم به ذکر است که سیستم کابل کشی نیاز به کابل کشی دارد و به همین دلیل نصب، نگهداری و تعمیر آن هم هزینه بر و هم زمان بر است.

اینترکام بی سیم

سیستم اینترکام بی سیم یک سیستم بی سیم است که از سیم برای اتصال دستگاه خارجی به واحد داخلی استفاده نمی کند. این دستگاه به کمک امواج اینترنت کار می کند.

اینترکام داخلی

اینترکام داخلی دستگاهی است که در ساختمان نصب می شود و می توان از آن برای کنترل ورود و خروج اعضای خانه استفاده کرد. با کمک این دستگاه می توان تا حد زیادی امنیت خانه را تضمین کرد.

اینترکام خارجی

نمونه بیرونی در خارج از ساختمان قرار می گیرد و از طریق آن از بیرون با محیط داخلی ارتباط برقرار می کنند.

مزایای استفاده از اینترکام هوشمند

ویژگی ها و مزایای استفاده از اینترکام هوشمند

1- همیشه از اتفاقات اطراف خود آگاه هستید

دستگاه به گوشی هوشمند متصل است. گوشی هوشمند شما همیشه همراه شماست. می توانید از آن برای کنترل محیط و کنترل اوضاع استفاده کنید.

2- مهمانی را از دست نمی دهید

گاهی یکی به در خانه شما می آید، اما بیرون از خانه بودید و نتوانستید در را باز کنید. در گذشته، اگر این اتفاق افتاده باشد، ممکن است دلتان برای کسی تنگ شود که به در خانه شما آمده است و حتی ندانید که او به در خانه شما آمده است. اما این روزها تلفن های هوشمند رویدادها را ضبط می کنند و می توانید بازدیدکنندگان را ببینید و در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید.

3- مهم نیست کجا هستید، می توانید با افرادی که به درب خانه شما می آیند صحبت کنید

دیگر نیازی به برقراری ارتباط با اطرافیان خود از خانه ندارید. اینترکام هوشمند به شما کمک می کند تا افراد را ببینید، با آنها صحبت کنید، وقتی بیرون از خانه هستید وضعیت خود را توضیح دهید. مثلا ممکن است پستچی برای شما بسته ای آورده باشد. برای دریافت این بسته نیازی نیست روزها در خانه منتظر بمانید. شما می توانید این وضعیت را با گوشی هوشمند خود کنترل کنید. اگر در خانه نیستید، می توانید وضعیت را برای مامور پست توضیح دهید و از او بخواهید که بعداً برگردد و بسته را تحویل دهد.

4- باز شدن درب از راه دور

صد سال پیش، تعداد کمی از مردم تصور می کردند که قفل درها می توانند در آینده از راه دور باز شوند و قفل های کلیدی به نوع قفل دیجیتال با روش های دسترسی ایمن و ضد سزقت تبدیل شوند. اما اکنون این امکان وجود دارد. با استفاده از اینترکام هوشمند به راحتی می توانید این مشکل را مدیریت کنید. مثلاً فرض کنید اعضای خانواده تان کلید در را فراموش کرده و نمی توانند آن را پیدا کنند، در این صورت شما هم از خانه بیرون می روید. اما راه حل چیست؟ اینترکام هوشمند با قابلیت باز کردن درب با استفاده از اپلیکیشن موبایل، رمز عبور، کارت RFID یا اثر انگشت و تشخیص چهره این مشکل را حل می کند.

انواع اینترکام هوشمند

5- این دستگاه از امنیت بالایی برخوردار است

موقعیتی را در نظر بگیرید که دقیقاً نمی دانید چه کسی درب یک ساختمان ایستاده است. در این صورت می توانید در را به روی هر کسی باز کنید. اما با یک اینترفون می توانید جلوی ساختمان را قبل از باز کردن درب ببینید. البته در این شرایط ایمنی ساختمان و ایمنی شما تا حد زیادی تضمین می شود.

6- می توانید با یک یا چند نفر از راه دور ارتباط برقرار کنید

استفاده از اینترکام سابقه طولانی دارد. پوشش تلویزیونی مسابقات ورزشی و سایر رویدادهای این چنینی اولین تجربه استفاده از این سیستم است. سیستم اینترکام بسیار رایج است. زیرا افراد می توانند از فواصل دور برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده کنند. و محدودیت های کمتری در این زمینه برای آنها وجود دارد.

نتیجه

اینترکام هوشمند وسیله ای است که راحتی و امنیت را فراهم می کند. این دستگاه به نظارت مداوم محیط کمک می کند. با سیستم اینترکام دیگر نیازی به برقراری ارتباط با اطرافیان از خانه نیست. این دستگاه به شما کمک می کند وقتی بیرون می روید، افراد را ببینید، با صدای بلند با آنها صحبت کنید و وضعیت خود را برای آنها توضیح دهید. در واقع با استفاده از این فناوری از هر نقطه ای از دنیا که می خواهید با دسترسی ایمن و کامل ارتباط برقرار کنید. همچنین با ترکیب سیستم های امنیتی مانند حسگرهای شبکه و دوربین ها، مکان مورد نظر خود را از هر نظر ایمن کنید. این فناوری توسعه مدل‌های ارتباطی مختلف مرتبط با سطح دسترسی، خدمات مختلف مانند اعتبار اعضا را به ویژه برای ساختمان‌های بلند، هتل‌ها، مراکز اداری و امنیتی امکان‌پذیر می‌سازد. ایجاد ارتباط بهتر، امنیت بیشتر و مدیریت بهینه تر از مزایای سیستم اینترکام است.