آشنایی با تجهیزات خانه هوشمند و ضرورت وجود آنها در منازل

لوازم خانگی دارای ابزار و تجهیزاتی هستند که در چند سال گذشته برای ایجاد امنیت و آرامش حتی بهتر ساخته شده اند. این دستگاه ها می توانند بسیاری از عملکردهای رایج خانگی را به صورت خودکار یا از راه دور با استفاده

از سنسورهای قدرتمند و سیستم های کنترل از راه دور انجام دهند.
پیشرفت تکنولوژی و تولید چنین تجهیزاتی تاثیر زیادی بر زندگی مردم داشته و نتایج مثبتی از جمله صرفه جویی در انرژی، امنیت، سلامت جسمانی و … را به همراه داشته است.

این مقاله شما را با محبوب ترین دستگاه های خانه هوشمند آشنا می کند و در پایان هر قسمت به مزایا و ویژگی های هر یک از این دستگاه ها می پردازیم. برای آشنایی با خانه هوشمند و دنیای جذاب آن از شما دعوت می کنیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با تجهیزات خانه هوشمند و ضرورت وجود آنها در منازل

خانه هوشمند به چه معناست؟

خانه هوشمند به خانه ای گفته می شود که وسایل اصلی مورد استفاده در آن به اینترنت متصل هستند و تمامی این وسایل را می توان از راه دور از طریق گوشی هوشمند کنترل کرد. فرض کنید در یک روز گرم تابستان به خانه می آیید و خیلی خسته هستید. قبل از رفتن به خانه، تلفن همراه خود را بیرون بیاورید و کولر و دما را تنظیم کنید. سپس پرده ها را بکشید و قبل از رسیدن به درب خانه را با یک بار کلیک روی صفحه موبایل باز کنید.

آیا خانه های هوشمند متفاوت هستند؟

پاسخ به این سوال هم مثبت و هم منفی است. در یک مفهوم کلی، همه خانه های هوشمند یک کار را انجام می دهند و البته از ابزارها و فناوری های خاصی در همه خانه های هوشمند استفاده می شود. اما از طرفی نوع خانه هوشمند بسته به نحوه عملکرد (پروتکل) و فناوری به کار رفته در آن متفاوت است. انواع خانه های هوشمند مبتنی بر فناوری عبارتند از:

خانه های MBS: در این خانه ها از انتقال داده های کابلی استفاده می شود. این روش برای مکان هایی با مشکلات ارتباطی مانند نویز بسیار مناسب است و اطلاعات را در محیطی امن منتقل می کند.

خانه های مدرن: برخلاف انواع قبلی، این خانه ها بر روی پلت فرم بی سیم ساخته شده اند و برای انتقال داده و اطلاعات نیازی به تلفن ندارند.

خانه هوشمند

مقدمه ای بر ساخت دستگاه های هوشمند

همانطور که در فصول قبل بارها اشاره کردیم، لازمه یک خانه هوشمند تجهیزاتی است که باید در آن نصب شود. هر یک از این دستگاه ها با اتصال به یکدیگر به طور مستقل فعالیت هایی را انجام می دهند که کاملاً قابل کنترل هستند. در این بخش با رایج ترین تجهیزات ساختمان هوشمند و نحوه کار آن آشنا می شوید. سیستم های امنیتی و دزدگیر، یکی از محبوب ترین وسایل خانه هوشمند.

امنیت خانه مهمترین و بزرگترین چیز در زندگی هر فرد است. همه ما سعی می کنیم با استفاده از روش های مختلف فضای زندگی خود را بهتر کنترل کنیم و آن را ایمن تر کنیم. سیستم های دزدگیر هوشمند شامل دستگاه هایی هستند که از یک نقطه به صورت بی سیم قابل نظارت هستند.سنسورهای امنیتی، دوربین های مداربسته و دستگیره های دیجیتال درب بخشی از این سیستم پیچیده و محبوب هستند.

سیستم اعلام حریق

مانند هر رویداد دیگری، آتش را می توان به سرعت تحت کنترل قرار داد. مدل سیستم می تواند وجود دود، مونوکسید کربن، دمای غیرعادی و آتش را با سنسورهای خود تشخیص دهد و با هشدارهای صوتی و متنی به شما اطلاع دهد.

این نوع سیستم ها از نظر نحوه عملکرد و میزان حساسیت به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که بر اساس انتظارات و نیازهای محلی می توان یکی از آنها را انتخاب کرد. سیستم اعلام حریق هوشمند وسیله ای بسیار کاربردی و ضروری محسوب می شود و وجود آن از خسارات مالی و جانی جلوگیری می کند.

آشنایی با تجهیزات خانه هوشمند

امنیت خانه با قفل دیجیتال هوشمند

نفوذ سارق با برداشتن قفل و تکثیر کلید خانه منجر به بالاترین نرخ در بین انواع سرقت می شود. همه ما وقتی در خانه نیستیم نگران قفل کردن درها هستیم. البته این نگرانی همیشه با ماست و تا زمانی که به خانه نرسیم از بین نمی رود. قفل های مکانیکی قدیمی با استفاده از قفل های پیش ساخته و روش های دیگر به راحتی قابل دسترسی هستند.

امروزه قفل اثر انگشت دیجیتال، کارت دیجیتال و موارد دیگر. قفل های هوشمند ظاهر شده اند که به هیچ کلیدی نیاز ندارند. این دسته های هوشمند از طریق اپلیکیشن مخصوص و گوشی هوشمند قابل کنترل هستند و با ویژگی های شگفت انگیزی که دارند دسترسی را غیرممکن می کنند. بدون شک تولید این محصولات توانسته است سطح امنیت منزل را نسبت به سال های قبل چندین برابر افزایش دهد و در نهایت خیالمان را راحت کنیم.