قفل هوشمند درب منزل

قفل هوشمند نوعی قفل بدون کلید است که امنیت درب ورودی را افزایش داده و خانه را هوشمندسازی می کند. این نوع قفل ها را می توان با فناوری بلوتوث یا اینترنت توسط نرم افزارهای هوشمند از راه دور کنترل کرد. اکثر قفل های هوشمند را می توان به یک خانه هوشمند متصل کرد. به این ترتیب سیستم های خانه هوشمند را می توان با توجه به وضعیت درب ورودی برنامه ریزی کرد. به عنوان مثال در صورت خروج از خانه ، سیستم های گرمایش و روشنایی با ارسال فرمان دستگیره دیجیتال درب به سیستم هوشمند به طور موقت خاموش می شوند.

تاریخچه پیشرفت قفل هوشمند درب

در گذشته در اوایل دهه 1990 ، قفل هوشمند درب بیشتر در هتل های بزرگ استفاده می شد. دلیل این امر جایگزینی کلیدهای مکانیکی با کارت های الکترونیکی بود که باعث افزایش راحتی و کاهش هزینه ها شد. با داشتن کارت، علاوه بر دسترسی به قفل درب های اتاق ، امکان دسترسی به قسمت های دیگر هتل مانند پارکینگ ها نیز وجود داشت.

پس از استفاده موفقیت آمیز از قفل هوشمند درب در هتل ها و آشنایی بیشتر مردم با این محصولات ، اکثر افراد از هر قشری در اجتماع ترجیح دادند از این نوع قفل ها به جای قفل های مکانیکی استفاده کنند. در همان زمان بود که با افزایش تعداد کاربران این محصولات هوشمند، بسیاری از تولید کنندگان شروع به تولید مدل های مختلف قفل هوشمند درب کردند.

با پیشرفت تکنولوژی، کاربران قادر به کنترل از راه دور قفل دیجیتال توسط نرم افزار تلفن همراه نیز هستند. ظهور این فناوری بزرگ ترین انقلاب را در صنعت قفل ایجاد کرده است.

امروزه از آنجا که اکثر دستگاه های الکترونیکی دارای فناوری های هوشمند و کنترل از راه دور هستند، می توان قفل های دیجیتال را با سیستم های هوشمند به وسایل الکترونیکی متصل کرده و آنها را با هم کنترل کرد.

قفل روک

ویژگی های قفل درب هوشمند خانه

قفل هوشمند چیزی فراتر از یک دستگاه خانه هوشمند است. Smart Lock لیستی جامع از ویژگی ها و قابلیت هایی را در اختیار شما قرار می دهد که هیچ قفل معمولی نمی تواند با آن مطابقت داشته باشد. هنگام بررسی گزینه های قفل هوشمند ، مطمئن شوید که فناوری مورد استفاده Wi-Fi است یا بلوتوث. در صورت انتخاب قفل هوشمند با قابلیت بلوتوث ، نمی توانید از ویژگی های منحصر به فرد این قفل ها که همان کنترل از راه دور هستند، لذت ببرید. بنابراین ، بهتر است یک قفل هوشمند با ترکیب Wi-Fi و بلوتوث انتخاب کنید تا از قابلیت های آن استفاده کنید.

اتصال به Wi-Fi: به شما امکان می دهد زمان واقعی اتصال و قطع را مشاهده کنید. با این ویژگی ، همیشه می دانید چه کسانی به خانه شما آمده اند و چه زمانی از خانه شما خارج شده اند.

اتصال به بلوتوث: با اتصال به بلوتوث ، تلفن همراه شما به محض رسیدن به خانه شما را تشخیص می دهد و درب برای شما باز می شود.

کنترل دسترسی: می توانید با استفاده از قفل هوشمند درب برای ورود مهمانان ، خدمات نظافت منزل ، خدمات تعمیر یا یکی از اعضای خانواده خود ، کد ورود به سیستم ایجاد کنید. همچنین محدودیت هایی را برای دسترسی به هر کد عبور تعیین کنید. محدودیت ها می تواند شامل روزها و ساعات خاصی از هفته باشد تا اطمینان حاصل شود که دارندگان کد فقط در زمان های خاص می توانند وارد خانه شما شوند.

قفل خودکار: گزینه های قفل خودکار به شما امکان می دهد قفل هوشمند درب خود را تنظیم کنید تا در صورت باز بودن درب برای مدت زمان مشخص به طور خودکار قفل شود. یکی دیگر از عملکردهای قفل خودکار این است که اگر قفل هوشمند موقعیت تلفن همراه شما را در خارج تشخیص دهد ، به طور خودکار درب شما را قفل می کند.

امنیت: در صورت تلاش برای ورود یا دست کاری قفل هوشمند درب، هشدارهایی در تلفن همراه خود دریافت خواهید کرد. در واقع قفل مجهز به آلارم های ضد سرقت، ضد ضربه و اعلان حریق می باشد.

چشمی دیجیتال روک

نگرانی های رایج در مورد قفل هوشمند درب

آیا هکر می تواند از اتصال Wi-Fi استفاده شده در قفل هوشمند برای دسترسی به خانه استفاده کند؟

قفل های روک ضد هک می باشند. اطمینان از راه اندازی سیستم Wi-Fi شما با استفاده از بهترین روش های امنیتی مهم ترین چیز در محافظت از همه دستگاه های خانه هوشمند متصل به Wi-Fi در برابر هکرها و دستکاری های الکترونیکی است. اقدامات ضروری برای افزایش امنیت Wi-Fi شامل تنظیم رمز عبور و استفاده از رمز عبور پیچیده برای اتصال به Wi-Fi است. Smart Lock از طریق همان تنظیمات Wi-Fi که در رایانه ها ، تلفن های هوشمند ، رایانه های لوحی و برنامه های تلویزیونی استفاده می کنید به اینترنت دسترسی پیدا می کند. بنابراین ، پیکربندی گزینه های امنیتی Wi-Fi امن ترین راه برای محافظت از خود در برابر هکرها است.

قفل هوشمند درب

اگر اینترنت یا برق قطع شود چگونه می توانم وارد خانه شوم؟

بسیاری از مدل های قفل هوشمند درب دارای یک پورت کلید سنتی هستند که در صورت نیاز می توانید از آن به عنوان قفل استاندارد استفاده کنید. علاوه بر این ، استفاده از اتصال بلوتوث در قفل هوشمند در صورت قطع برق یا اینترنت بسیار مفید است. هر چند که قفل های هوشمد روک با باتری کار می کنند و نیاز به برق ندارند.

در صورت خالی شدن باتری قفل هوشمند درب چگونه در را باز کنیم؟

اگر باتری شما کم است ، خود سیستم با بوق به شما هشدار می دهد. اگر به دلایلی نتوانستید باتری را به موقع تعویض کنید و باتری آن تمام شود ، می توانید به طور موقت از باتری کتابی 9 ولتی برای بازکردن درب استفاده کنید تا بتوانید باتری را تعویض کنید. علاوه بر این می توانید از کلید های یدک هم برای وارد شدن به منزل استفاده نمایید.

اگر کارت قفل هوشند را گم کردیم چه می شود؟

بلافاصله می توانید شناسه آن کارت را از روی قفل حذف کنید تا مشکلی به وجود نیاید.