طرز کار قفل هوشمند

قفل هوشمند یک کالای امنیتی است که امنیت خانه و محل کارتان را دوچندان می کند. جای این محصول روی درب های ورودی است و جایگزین مناسبی برای دستگیره های معمولی هستند. دلیل این برتری قابلیت هایی است که باعث امنیت و کنترل بیشتر کاربر روی محل زندگی اش می شود. طرز کار یک قفل هوشمند بواسطه دسترسی های آن تعریف می شود. همچنین کارکرد یک قفل دیجیتال را می توان از طریق قابلیت های آن نیز شناسایی کرد. امنیت این محصول به دلیل استفاده از دسترسی های غیرقابل کپی است که راحتی را نیز برای کاربر به همراه دارد. چرا که دیگر دغدغه حمل کلیدها و جاماندن آن داخل درب و یا قفل نکردن درب را ندارید. زیبایی درب های ورودی چند برابر می شود چرا که دیگر کلیدی از آن آویزان نخواهد بود. در کنار بحث کلید دستگیره های دیجیتال در طراحی های مختلف مدرن و کلاسیک وجود دارند که با انواع دکوراسیون هارمونی دارند. با ما همراه باشید تا با طرز کار این قفل ها آشنا شوید.

مغزی هوشمند درب

یکی از مهمترین بخش های موجود در قفل هوشمند که طرز کار آن را از دستگیره معمولی متمایز می کند مغزی هوشمند است. این مغزی ها دارای سنسوری هستند که بسته شدن درب زبانه ها را به داخل چارچوب می فرستند که درب قفل شود. در این صورت شما مطمئن می شوید که همواره بعد از بستن درب، به طور خودکار قفل هم می شود. این یک آپشن امنیتی در قفل دیجیتال به حساب می آید چرا که در صورت فراموش کردن قفل درب خودش اتوماتیک وار قفل شده است. در قفل های تمام اتوماتیک روک می توانید زمانبندی قفل درب را تنظیم کنید. یعنی اینکه دقیقاً بعد از چند ثانیه از بسته شدن درب، اتوماتیک قفل شود.

مغزی-هوشمند

دسترسی های غیرقابل کپی قفل دیجیتال

طرز کار قفل هوشمند را می توانید از روی دسترسی های آن بشناسید. این قفل ها دارای یک صفحه LED ورود رمز هستند. برای ورود ایمن رمز به کاربر تابع خیالی را پیشنهاد می کنند؛ به گونه ای که کافیست تعدادی عدد غیرواقعی قبل و یا بعد از رمز اصلی وارد کنید. در اینصورت دیگران نمی توانند به رمز اصلی شما پی ببرند. دسترسی بعدی مربوط به اثر انگشت می شود که امن ترین دسترسی بیومتریک است. دسترسی های بیومتریک داده های زیستی (مانند اثر انگشت، کف دست و یا چهره) را به دیجیتالی تبدیل می کنند.

طرز کار آن از طریق یک سنسور و اسکنر انجام می گیرد به این صورت که با اسکنر از الگوی اثر انگشت شخص عکس می گیرد. آن را در پایگاه داده قفل هوشمند ذخیره می کند و هر بار توسط سنسور فرآیند مطابقت اثر انگشت کاربر با داده های موجود انجام می شود. در صورت تطبیق قفل دیجیتال برای شما باز می شود. دلیل غیرقابل کپی بودن این دسترسی این است که تنها در صورت قرار دادن بافت زنده دارای جریان خون سنسور پردازش را انجام می دهد. پس داشتن الگوی اثر انگشت برای باز کردن قفل کافی نیست. کارکرد دسترسی کارت از طریق تطبیق کدهای تعریف شده با کد های داخل تگ های RFID انجام می شود. هر چه تعداد کدهای تعریفی بیشتر به قفل هوشمند باشد امنیت این دسترسی بالاتر می رود.

قفل هوشمند روک

ریموت برای باز کردن درب

قفل هوشمند برای باز کردن درب از راه دور در محل نصب قفل ریموت را به کاربران پیشنهاد می دهد. معرفی این آپشن به قفل نیز تقریباً مشابه معرفی کارت است. یعنی در واقع از طریق شناساندن کدهای آن با قفل تطبیق داده می شود. شما می توانید از طریق ریموت درب را از شعاع 20 متری محل نصب قفل بواسطه ریموت باز کنید. در انواع قفل هوشمند ریموت ها یا به صورت آپشنال و یا به شکل وسیله جانبی قفل ارائه می شود. در قفل های تمام اتوماتیک روک که ریموت به شکل وسایل جانبی قفل می باشد نیازی به هزینه کرد مجزا بابت داشتن این آپشن نخواهید داشت.

باز کردن درب از راه دور توسط قفل روک

باز کردن قفل هوشمند از راه دور در محیط نامحدود، یعنی از هر جایی که هستید از دو طریق امکانپذیر است. یکی از طریق اتصال قفل به اینترنت و دیگری از طریق سیستم ارسال پیامک به قفل. قفل های تمام اتوماتیک روک به اینترنت متصل می شوند و اپلیکیشن فعال روی انواع گوشی هوشمند را دارد. به گونه ای که هر زمان که گوشی هوشمند شما به اینترنت متصل باشد می توانید درب را باز کنید. برای سیستم پیامکی کافیست سیم کارت گوشی فعال باشد و گوشی آنتن داشته باشد.

باز کردن در از راه دور

اتصال به خانه هوشمند

قفل هوشمند را می توانید وارد سیستم های هوشمندسازی کنید که از طریق اتصال به اینترنت کنترل می شوند. در این صورت توسط کنترلر خانه هوشمند که مغز اصلی این سیستم است می توانید درب را از راه دور باز کنید. این اجزاء از طریق یک زبان مشترک با هم در ارتباط هستند. این زبان همان پروتکل ها می باشند که از انواع آن ها می توان به فرکانس های Z-WAVE و ZIGBEE اشاره کرد. خانه هوشمند از زیرمجموعه های تکنولوژی IOT و یا همان اینترنت اشیاء می باشد. قفل های تمام اتوماتیک روک بدون نیاز به اختصاص هزینه کرد اضافی به این سیستم متصل می شوند.

گزارشگیری قفل روک

طرز کار قابلیت دیگر قفل هوشمند در آپشن گزارشگیری است. شما می توانید از ترددها خروجی بگیرید و آمار رفت و آمدها را داشته باشید. بعلاوه دسترسی های کاربران عادی توسط کاربر ادمین مدیریت زمانی می شود؛ یعنی به بازه زمانی مشخصی محدود خواهد شد. به گونه ای که خارج از زمان تعریف شده امکان ورود را نخواهند داشت.

گزارشکیری قفل دیجیتال

جهت کسب اطلاعات بیشتر از قفل‌های روک ما را در اینستاگرام دنبال نمایید.

Call Now