دلایل برتری قفل اثر انگشتی درب نسبت به سایر قفل ها

در دنیای شلوغ و رقابتی امروز، امنیت یکی از دغدغه های اصلی است و مردم دائماً به دنبال راه های مطمئن برای حفاظت از دارایی های ارزشمند خود هستند. برای مدت طولانی ، رایج ترین راه برای محافظت از خانه و اموال استفاده از قفل های مکانیکی کلید دار بود. با این حال، این نوع قفل ها با اشکالات امنیتی زیادی که دارند نمی توانند امنیت را تضمین کنند و تنها دلیل آن استفاده از کلیدهای مکانیکی است. با پیشرفت تکنولوژی، روشهای دسترسی بدون کلید مانند رمزهای عبور برای شناسایی افراد و باز کردن درها استفاده شده است. قفل های رمزنگاری شده از طریق دسترسی به رمز عبور محرمانه امنیت قابل توجهی را برای کاربران فراهم می کند. با این حال، این نوع سیستم دسترسی دارای مشکلاتی مانند فراموش کردن رمز عبور یا نشت گذرواژه هنگام وارد کردن رمز عبور بود. به همین دلیل است که تولید کنندگان قفل دیجیتال به دنبال راه هایی برای افزایش راحتی و امنیت کاربران هستند.

قفل اثر انگشتی جدیدترین سیستم دسترسی به درب ورودی ساختمان ها است که با استفاده از تشخیص اثر انگشت شخصی کار می کند. قفل اثر انگشتی مشکلاتی مانند گم شدن کارت و کلید یا فراموشی رمز را از بین می برد و امنیت بالایی را برای کاربران فراهم می کند. این قفل ها به دلیل الگوهای منحصر به فرد روی انگشت هر فرد، غیر قابل هک می باشند.

قفل اثر انگشتی روک

افزایش امنیت با قفل اثر انگشتی درب

اولین و همچنین مهم ترین ویژگی دسترسی به اثر انگشت در قفل های اثر انگشتی این است که مانند کارت ها، کلیدها یا رمزهای عبور، احتمال سرقت یا هک بسیار کم است. زیرا اثر انگشت شما همیشه همراه شماست و بنابراین امکان از دست دادن آن و کپی کردن وجود ندارد. علاوه بر این، قفل اثر انگشتی اجازه دسترسی به درب ورودی را تنها در صورت وجود گردش خون در دست می دهد.

باز کردن قفل در با کلید یا رمز عبور یک فرآیند خسته کننده است اما قفل اثر انگشتی درب تنها با قرار دادن انگشت روی سنسور اثر انگشت باز می شود. این ویژگی زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که دستان شما بعد از خرید پر باشد. بنابراین از آنجا که قفل اثر انگشتی درب تنها توسط یک نفر با یک اثر انگشت باز می شود، ایمنی و سرعت و سهولت حرکت را تضمین می کند.

نحوه شناسایی اثر انگشت توسط قفل اثر انگشتی درب

در سال های گذشته، اکثر سازمان های دولتی و تجاری بزرگ از قفل های اثر انگشتی درب برای کنترل ورود و خروج کارکنان خود استفاده می کردند اما امروزه به دلیل افزایش تعداد تولیدکنندگان و قیمت مناسب این نوع قفل ها، مالکان منازل نیز از آنها استفاده می کنند. بنابراین آگاهی از عملکرد قفل های اثر انگشتی مقوله ای بسیار مهم است.

روش کار قفل اثر انگشتی این است که پس از قرار دادن انگشت روی سنسور، با روش هایی مانند: حرارتی، اولتراسونیک یا نوری، الگوی انگشت هر فرد چاپ و ذخیره می شود. قفل های اثر انگشتی درب می توانند اثر انگشت بسیاری از افراد را اسکن کرده و در حافظه آن ها (حداکثر 100 اثر انگشت) ذخیره کنند. همه اثر انگشت ها به عنوان یک الگوی دیجیتالی ذخیره می شوند.

دلایل برتری قفل اثر انگشتی درب

مزایای استفاده از قفل اثر انگشتی

قفل های اثر انگشتی بیشتر از سایر مدل های قفل دیجیتال استفاده می شود. قفل های اثر انگشتی درب علاوه بر افزایش امنیت و سهولت حرکت، مزایای منحصر به فردی دارند که در زیر برخی از آنها توضیح داده می شود.

یکی از دلایل اصلی پذیرش قفل اثر انگشتی دسترسی به قفل و بازکردن درب بدون کلید است. این یک مزیت بزرگ برای اکثر مردم است به ویژه کسانی که کلیدهای خود را فراموش می کنندبردارند و یا گم می کنند. اکثر مدل های قفل اثر انگشتی درب را می توان علاوه بر اثر انگشت با رمز عبور نیز کنترل کرد. همچنین با تعریف رمز یکبار مصرف می توانید از پشت درب ماندن اشنایان خود جلوگیری نمایید.

قفل اثر انگشتی دسترسی سریع را برای کاربران فراهم می کند زیرا نیازی به باز و بسته کردن درب با کلید را ندارد. همچنین در صورت بسته شدن درب به صورت خودکار قفل می شود. در نتیجه از ورود افراد غیر مجاز جلوگیری می کند.

قفل های مکانیکی را می توان با کپی کلیدها یا برداشتن استوانه قفل به راحتی جدا کرد. با این حال قفل های الکترونیکی اثر انگشت به دلیل داشتن هسته ضد سرقت و آلیاژهای مقاوم به راحتی قابل دسترسی نیستند. همچنین با وجود سنسور بیومتریک قفل اثر انگشتی امکان هک صفر می شود.

قفل های دیجیتال اثر انگشتی روک

خوبیه قفل های برند روک این هست که تمامی مدل های آن از دسترسی اثر انگشتی پشتیبانی می کنند. چه مدل های پول و پوش و چه دستگیره اهرمی های قفل روک دارای 3 مدل دسترسی رمزی، کارتی و اثر انگشتی هستند و مجموعا 300 کاربر را شناسایی می کنند. قفل های روک دارای مقاومت بسیار بالایی هستند و همچنین از سیستم های رمزگذاری شده و ضد هک در آن ها به کار گرفته شده است. علاوه بر این قفل های اثر انگشتی روک از سری p مجهز به چشمی دیجیتال هم هستند که یک آپشن فوق العاده محسوب می شود.

قفل اثر انگشتی درب

سوالات متداول خرید قفل اثر انگشتی روک

به قفل اثر انگشتی روک چه تعداد اثر انگشت می توان معرفی نمود؟

شما تا 300 کاربر می توانید به قفل معرفی کنید.

آیا امکان هک قفل های اثر انگشتی روک وجود دارد؟

خیر زیرا قفل های اثر انگشتی دارای سیستم رمز گذازی شده و ضد هک می باشند.

آیا می توان اثر انگشت شناسایی شده را حذف کرد؟

بله فردی که دسترسی ادمین را دارد می تواند اثر انگشت های شناسایی شده را حذف کند.