کاربرد قفل‌های الکترونیکی

قفل‌ الکترونیکی با نام‌های متفاوتی در بازار محصولات امنیتی و کنترلی شناخته شده‌اند که از جمله این نام‌ها می‌توان به قفل‌های الکترونیکی، هوشمند، رمزی، کارتی و … اشاره کرد. این قفل‌ها قابلیت‌های بسیار کاربردی و سودمندی به کاربران می‌دهند که به کنترل هرچه بهتر و بیشتر آنان کمک می‌کند. هدف از تولید قفل‌های الکترونیکی ارتقای امنیت و کنترل قفل‌های معمولی و یا مکانیکی است که در این میان تغییر نوع دسترسی و خلاصی از جمله آن‌ها است. در این مقاله به شرح قابلیت‌های پرکاربرد قفل‌ دیجیتال می‌پردازیم.

روش های دسترسی‌ به قفل الکترونیکی

همان‌طور که گفته شد مهم‌ترین هدف استفاده از قفل‌های الکترونیکی به جای قفل‌های معمولی رهایی از کلید مکانیکی است. چرا که دسترسی‌های کارت، رمز و اثر انگشت هم به نسبت کلید راحت‌تر هستند و همچنین دیگر نیاز به حمل این کلیدها را ندارید. در کنار این‌ها در دستگیره‌های معمولی اگر یکی از اعضای خانواده کلید خود را گم کنند مجبور به تعویض مغزی قفل و ساخت کلیدهای جدید و کپی از روی آن‌ها برای سایر افراد می‌باشید.

در صورتی که برای قفل‌های الکترونیکی به راحتی تنها با تعریف دوباره دسترسی‌ها به طور خودکار دسترسی‌های قبلی به آسانی غیر فعال می‌شوند. به علاوه برای ورود امن‌تر می‌توانید دسترسی دوبل امنیتی تعریف کنید تا کاربران برای باز کردن قفل هم‌زمان از دو دسترسی مثل رمز و کارت استفاده نمایند. اگر قفل الکترونیکی خریداری شده همانند قفل‌های برند روک، قابلیت اتصال خودکار به اینترنت را داشته باشند دسترسی دیگر شما برای باز کردن قفل الکترونیکی اپلیکیشن می ‌باشد.

قفل الکترونیکی روک

سیستم قفل اتوماتیک

یکی از قابلیت‌های بسیار مهمی که در قفل‌های الکترونیکی وجود دارد و آپشنی کاربردی به حساب می‌آید این است که در برخی از قفل‌های هوشمند پس از بسته شدن درب پعد از چند ثانیه به طور اتوماتیک قفل می‌شود و دیگر هیچ نگرانی از این بابت که در را قفل کرده‌اید یا نه نخواهید داشت.

همچنین دستگیره‌های قفل‌های الکترونیکی انواع مختلفی دارند که شامل دستگیره‌های اهرمی (HANDLE)، دستگیره‌های فشاری_کششی یا همان خلبانی و دستگیره‌های جدیدتر تمام اتوماتیک هستند. این نوع دستگیره‌ها با استفاده از انواع دسترسی‌ها باز به طور خودکار باز می‌شوند و هیچ نیازی به استفاده از دستگیره نیست.

کنترل از راه دور قفل الکترونیکی

برای باز کردن درب از راه دور لازم است که قفل الکترونیکی به اینترنت متصل شود که اتصال اینترنت در قفل‌های سری P برند روک به طور خودکار انجام می‌گیرد. اما در برخی دیگر از برندها توسط نصب تجهیزات اضافه‌ای، قفل دیجیتال به اینترنت متصل می‌شود که هزینه‌ای جداگانه بر روی قیمت تمام شده قفل تحمیل می‌کند. با اتصال قفل به اینترنت و از طریق اپلیکیشن قفل که بر روی گوشی هوشمند شما نصب می‌شود می‌توانید از هر جایی که هستید و دسترسی به اینترنت دارید به راحتی درب خانه و یا محل کارتان را باز کنید.

قفل الکترونیکی p210

اتصال به ریموت و آیفون

یکی از قابلیت‌های مهم قفل‌های الکترونیکی داشتن ریموت برای باز کردن درب تا شعاع 20 متری اطراف محل نصب قفل است. در قفل‌های سری P برند روک بدون نیاز به هیچ قطعه اضافی، ریموت به‌عنوان لوازم جانبی قفل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. یکی از دلایل مهم مناسب بودن قیمت قفل‌های روک همین قابلیت‌هایی است که بدون نیاز به تجهیزات اضافه به کاربران داده می‌شود در صورتی که برای اضافه کردن ریموت به قفل هزینه‌ای حدوداً 200 دلار به قیمت نهایی قفل افزوده می‌شود. قابلیت دیگری که قفل‌های سری P برند روک دارند امکان اتصال خودکار آن‌ها به آیفون تصویری است.

آلارم‌های هشدار امنیتی

یکی از مهم‌ترین آلارم‌های امنیتی قفل‌های الکترونیکی آلارم ضد سرقت است که از اعمال هر گونه زور و فشار به قفل جلوگیری می‌کند. همچنین آلارم ضد حریق با سنسور تشخیص دمایی که در داخل قفل است با بالا رفتن حرارت شروع به آژیر کشیدن می‌کند تا کاربران در مورد اطفاء حریق به موقع اقدام نمایند. در کنار این‌ها با ورود چند باره رمز اشتباه قفل الکترونیکی آلارم می‌دهد که در صورت اتصال به اینترنت، کلیه آلارم‌های امنیتی روی اپلیکیشن نمایش داده می‌شود.

قفل دیجیتال p231

چشمی دیجیتال آنلاین

روی برخی از قفل‌های الکترونیکی از جمله قفل‌های سری P برند روک چشمی دیجیتال آنلاین وجود دارد. در صورتی که کسی پشت درب باشد و آیکون زنگ روی قفل را لمس کند از او توسط قفل عکس گرفته می‌شود و برای شما روی گوشی هوشمند ارسال می‌شود. با قرار دادن میکرو رم روی این قفل‌ها عکس‌های گرفته شده برایتان ذخیره می‌شود.

قفل الکترونیکی روک

مقایسه قیمت قفل‌های الکترونیکی روک با سایر قفل‌ها

قفل‌ اثر انگشتی برند روک دارای قابلیت‌هایی هستند که اگر بخواهیم هر کدام از آن‌ها را به قفل‌های سایر برندها اضافه کنیم قیمتی 3 تا 4 برابر نسبت به قیمت قفل‌های روک پیدا می‌کنند. قفل‌های سری P برند روک دارای چشمی الکترونیکی آنلاین و قابلیت اتصال خودکار به اینترنت هستند. همچنین گزارش‌گیری دقیق ورود و خروج می‌دهند و به آسانی به خانه هوشمند متصل می‌شوند.

در کنار این‌ها قفل‌های سری H برند روک دارای قفل کودک هستند و امنیت را برای فرزند دلبند شما فراهم می‌کنند. همچنین قفل‌های الکترونیکی برند روک دارای زبانه هوک هستند که سارقین حتی با دیلم نمی‌توانند درب را باز کنند. قیمت قفل‌های روک به نسبت قیمت قفل‌های سایر برندها و قابلیت‌های بسیاری که به کاربران می‌دهند بسیار مناسب و اقتصادی هستند.

برای آشنایی بیشتر با قفل‌های دیجیتال روک می‌توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.