ویژگی‌های جدیدترین قفل رمزی دیجیتال

امکانات امنیتی قفل رمزی دیجیتال به نسبت قفل‌های معمولی یا مکانیکی بیشتر است و امروزه با تقاضای زیادی همراه شده است. همان‌طور که از نام قفل رمزی دیجیتال مشخص است این قفل‌ها توسط رمز باز و بسته می‌شوند و چیزی به عنوان کلید برای این قفل‌ها وجود ندارد.

قابلیت های قفل رمزی دیجیتال

یکی از ویژگی‌های جالب قفل دیجیتال این است که به صورت اتوماتیک قفل می‌شود. البته چه خوب است در ابتدا معنای اتوماتیک قفل شدن را بدانیم. در واقع شما درب را می‌بندید و طبق زمان بندی که به درب اعلام کرده‌اید، درب به صورت خود به خود قفل می‌شود یعنی روند قفل شدن به شکل اتوماتیک صورت می‌گیرد. این زمان قابل تنظیم است و توسط خود شخص مشخص می‌شود. البته که قفل رمزی دیجیتال با دستگیره‌های اهرمی و فشاری کششی نیز روانه بازار شده‌اند که ظاهری بسیار لوکس به منزل شما می‌دهند و بسیار اثر گذار هستند.

یکی از قابلیت‌های جالب قفل رمزی دیجیتال این است که می‌توانید کنترل از راه دور داشته باشید. البته کنترل از راه دور نیز به دو سبک صورت می‌گیرد. روش اول باز کردن درب به واسطه ریموت است که معمولاً در محیط‌های بسته انجام می‌شود یعنی درب به واسطه ریموت باز و بسته می‌شود درست مانند کنترل تلویزیون!

حالت دیگری که وجود دارد به شکلی است که قفل به اینترنت وصل می‌شود. مثلاً شما در محل کار خود حضور دارید و یا به مسافرت رفته‌اید و قصد دارید درب منزل خود را برای یکی از آشنایان باز کنید به این ترتیب می‌توانید آیکون مورد نظر که وابسته به اینترنت است را لمس کرده و عملیات باز کردن درب به سادگی برای شما فراهم خواهد شد.

برخی از قفل‌های رمزی دارای چشمی دیجیتال الکترونیکی هستند که به صورت آنلاین کار می‌کنند.

ویژگی‌های جدیدترین قفل رمزی

قفل رمزی دیجیتال با قابلیت گزارش گیری

قابلیت گزارش گیری یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های قفل رمزی دیجیتال محسوب می‌شود به طوری که امکان ثبت آمار ورود و خروج نیز وجود دارد. البته چنین قابلیتی معمولاً برای خانه‌ها و شرایط محیطی خاص ارزیابی می‌شود. مجتمع‌های مسکونی نیاز به چنین ویژگی دارند. برای گزارش گیری قفل رمزی دیجیتال نیاز به یک دستگاه الکترونیکی است که در برخی از قفل‌های رمزی به صورت اتوماتیک اجرا شده است. به این ترتیب قفل‌های رمزی امکان اتصال به اینترنت و همین‌طور گزارش گیری به واسطه اپ های مخصوص قفل روی گوشی را فراهم می‌سازند.

البته گزارش گیری می‌تواند با اعمال محدودیت نیز باشد مثلاً اعمال محدودیت زمانی روزانه و یا هفتگی در این لیست قرار می‌گیرد و به طور کلی دسترسی کاربران به شکل کاملاً اصولی مدنظر قرار خواهد گرفت.

قابلیت حریم خصوصی در قفل رمزی دیجیتال

شما با اجرای قفل رمزی دیجیتال می‌توانید قابلیت حریم خصوصی را برای خود در نظر بگیرید. این آپشن به صورتی یک کلید مکانیکی فشاری و یا چرخشی در داخل محل نصب قفل ارزیابی می‌شود و به صورتی در نظر گرفته شده است که سایر افراد نتوانند به قفل دسترسی داشته باشند. البته این قفل‌ها دارای سیستم محافظتی یا قفل کودک نیز هستند به طوری که وقتی قفل کودک فعال شود، کودک اجازه باز کردن درب را ندارد. این آپشن برای سالمندان نیز اجرا می‌شود و به درستی مدنظر قرار می‌گیرد.

آپشن های قفل رمزی دیجیتال پیشرفته

اگر از قفل رمزی دیجیتال فول آپشن استفاده نمایید، دسترسی‌های جالبی به شما داده می‌شود. این قفل‌ها علاوه بر رمز، دارای سیستم کارت خور، اثر انگشت و همین‌طور کلیدهای مکانیکی نیز هستند و به نوعی یک پکیج کامل محسوب می‌شوند. البته تنظیمات این قفل‌ها بر اساس سطح نیاز خودتان مشخص شده و می‌توانید برخی از موارد را زیر فعال نمایید. نکته مهم دیگر برای این قفل‌ها این است که فقط می‌توانید دو نوع دسترسی هم‌زمان را برای آن‌ها تعریف کنید و نمی‌توان همه دسترسی‌ها را با هم داشت.

قفل رمزی دیجیتال

قفل رمزی دیجیتال فشاری

یکی از مدل‌های قفل رمزی دیجیتال، سبک فشاری است. این قفل به صورتی طراحی شده است که روی صفحه دارای یک دکمه مخصوص است. البته دکمه به صورت فشاری و آشکار در نظر گرفته شده و برجسته و نمایان است. البته بررسی‌ها نشان می‌دهد که این قفل‌ها در بلند مدت و با استفاده مدام دچار خرابی می‌شوند و شاید رنگ و ظاهر دکمه‌ها نیز به‌مرور تغییر داشته باشند.

قفل رمزی دیجیتال لمسی

نوع دیگری از قفل‌های رمزی لمسی وجود دارد که عملکردی دقیقاً مشابه با موبایل دارند. شخص رمز ورود را به صورت لمسی وارد می‌کند. این مدل از قفل‌ها به نسبت مدل‌های فشاری بهتر هستند چون دکمه‌ها نمایش داده نمی‌شود و به این ترتیب احتمال خرابی دستگاه بسیار کمتر است. البته که ظاهر این قفل‌ها نیز به نسبت مدل‌های فشاری مدرن‌تر هستند.

صفحه کلیدی که برای این قفل‌ها اجرا می‌شود تعداد کمی  شماره یا حروف مشخص دارد و شما باید رمزی انتخاب کنید که از امنیت بالایی برخوردار باشد و کیفیت خوبی داشته باشد در غیر این صورت نمی‌توان گفت که دستگاه به درستی کار می‌کند.

سیستم کنترل دسترسی در قفل رمزی دیجیتال

یکی از ویژگی‌های جالب قفل رمزی دیجیتال این است که با سیستم کنترل دسترسی، ترکیب می‌شود و به طور کلی کد صحیح در ساعات مشخصی از شبانه روز اجرا می‌شود و همین‌طور اجازه ورود به داخل نیز داده می‌شود. سیستم کنترل دسترسی سبب می‌شود تا بتوانید به بخش‌های مختلف ساختمان دسترسی داشته باشید و چنین گزینه‌ای برای شرکت‌ها و سازمان‌ها بسیار پر اهمیت است.

نصب آسان قفل رمزی دیجیتال از دیگر ویژگی‌های جالب آن محسوب می‌شود به طوری  که یک سری تغییرات اساسی می‌توان روی قفل‌ها داد و این موضوع به طور کلی روی کیفیت قفل‌ها تأثیر می‌گذارد.

قفل صفحه کلید رمزی به نسبت قفل‌های معمولی دوام بیشتری دارند و به طور کلی به شکل خاصی طراحی شده‌اند. کیفیت و برند سازنده قفل نیز مهم است.

سوالات متداول درباره خرید قفل دیجیتال رمزی

بهترین قفل رمزی دیجیتال روک کدام است؟

قفل های دیجیتال روک از سری p بهتر هستند چرا که دارای چشمی دیجیتال نیز می باشند که شامل: p401 , p251 , p241 , p231

نصب قفل دیجیتال چقدر زمانبر است؟

نصب قفل رمزی دیجیتال در حدود یک ساعت زمان می برد.