مزایا و معایب دستگیره دیجیتال چیست؟

هنگام خرید دستگیره دیجیتال اغلب این سوال مطرح می شود که مزایا و معایب قفل دیجیتال در چیست؟ قبل از پاسخ به این سوال، باید گفت که دستگیره های دیجیتالی با استفاده از آخرین تکنولوژی ساخته شده اند و هدف آن ها افزایش ایمنی و راحتی کاربران است.

قفل ها دیگر مانند 10 یا 20 سال پیش نیست زیرا فناوری نه تنها ساختمان ها را هوشمندتر کرده است بلکه زندگی را مدرن تر و راحت تر کرده است. درست است که وجود این قفل ها نوید آینده جدیدی را می دهد اما مانند هر فناوری جدیدی، مزایا و معایب خود را دارد. با ما همراه باشید.

دستگیره دیجیتال چیست؟

دستگیره دیجیتالی یک راه حل پیشرفته و مناسب برای برداشتن قفل های قدیمی و مکانیکی و کلیدهای حجیم است که برای ورود و خروج و باز و بسته شدن درب از راه دور قابل کنترل هستند. در گذشته این کار عمدتا برای باز و بسته شدن درهای خودرو استفاده می شد اما امروزه از این فناوری برای افزایش ایمنی و راحتی کاربران برای اماکن تجاری و مسکونی نیز استفاده می شود. دستگیره های دیجیتالی با انواع روش دسترسی رمزی، کارتی و اثر انگشتی کا را برای ما راحت کرده است.

دستگیره اثر انگشتی

مزایای دستگیره دیجیتال درب

سهولت در ورود:

با دستگیره دیجیتال درب، نیازی نیست که برای ورود به دنبال کلید های مکانیکی خود بگردید. همچنین دیگر نیازی به کشیدن گاردریل و قفل شدن ندارید. به راحتی می توانید در عرض چند ثانیه و در کوتاه ترین زمان ممکن وارد فضای منزل خود شوید. دستگیره های دیجیتال با روش های دسترسی آسان یعنی اثر انگشت، رمز و کارت علاوه بر ایجاد امنیت، کار را برایتان آسان کرده است.

احساس راحتی:

شما می توانید برای هر فردی که بخواهید رمز یک بار مصرف با تاریخ انقضاء ایجاد کنید و هنگامی که در منزل حضور ندارید به آن ها رمز یک بار مصرف بدهید. همچنین از طریق اپلیکیشن تلفن همراه می توانید ورود و خروج ها را کنترل نمایید.

افزایش آرامش خاطر:

یکی دیگر از مزایای دستگیره دیجیتال این است که می توانید افرادی را که وارد محیط می شوند یا از آن خارج می شوند را ردیابی کنید. این یک ویژگی بسیار مهم برای محیط های اداری برای نظارت بر ورود و خروج کارکنان است. همچنین می توانید مطمئن شوید کودکان خردسال نیز از خانه خارج نمی شوند چرا که دستگیره های دیجیتال مجهز به قفل کودک می باشند. حتی اگر فراموش کردید در خانه یا محل کار خود را قفل کنید هم نگران نباشید چرا که این نوع قفل ها مجهز به قفل اتوماتیک درب می باشند.

ایجاد امنیت بیشتر:

قفل های مکانیکی را می توان به راحتی توسط سارقان حرفه ای باز کرد. در واقع مهم ترین مزیت استفاده از دستگیره دیجیتال افزایش امنیت می باشد. دیگر لازم نیست نگران جا گذاشتن کلید خود باشید. استفاده از اثر انگشت که منحصر به فرد است، استفاده از رمز که کسی جزء شما آن را نمی داند و استفاده از کارت که حتی با گم کردن آن می توانید شناسه مورد نظر کارت را از روی دستگاه حذف کنید تا دیگر آن کارت را شناسایی نکند.

قفل روک p231

زیبایی بصری:

مدل های دستگیره دیجیتال روک دارای طراحی بسیار جذاب و شیک هستند. وقتی قصد فروش ملک خود را دارید، ورودی خانه می تواند توجه هر مشتری را به خود جلب کند و فروش ملک را برای شما آسان کند. ظاهر مدرن و ظریف ورودی خانه یا محل کار احساس رضایت و لذت بیشتری را به صاحبان می دهد.

اتصال با دستگاه های هوشمند:

اگر دستگاه های هوشمند دیگری دارید، می توانید آنها را به دستگیره دیجیتال خود متصل کنید. همچنین شما می توانید به صورت آپشنال قفل دیجیتال را به خانه هوشمند و آیفون و اپلیکیشن های موبایل متصل کنید.

معایب دستگیره دیجیتال

اتصال تلفن همراه به قفل:

دستگیره های دیجیتالی معمولاً از طریق بلوتوث یا وای فای با تلفن شما ارتباط برقرار می کنند. در صورت سرقت یا گم شدن تلفن شما، دسترسی شما به فضای داخلی به طور کامل از بین می رود. علاوه بر این، در صورت قطع برق، شما هنوز نمی توانید به فضای داخلی دسترسی داشته باشید. البته موارد دیگر مانند اثر انگشت، رمزها و کارت ها و حتی یک کلید مکانیکی می تواند مشکل را حل کند و به راحتی می توانید وارد منزل شوید.

باتری قفل:

برخلاف قفل های مکانیکی، قفل های هوشمند می توانند با باتری کار کنند. بنابراین هنگامی که باتری تمام می شود، دستگاه دیگر کار نمی کند. بنابراین لازم به یادآوری است تا باتری جدید را با باتری قبلی جایگزین کنید. هرچند که تقریبا یک هفته قبل از اتمام باتری دستگاه به شما آلارم هشدار اتمام باتری را نمایش می دهد.

قیمت دستگیره دیجیتال: 

دستگیره های دیجیتالی قیمت خرید بالاتری نسبت به قفل‌های مکانیکی دارند. حتی برای نصب قفل و همگام‌سازی آن با بلوتوث و وای فای شما به متخصص نیاز خواهید داشت. در صورت وجود نقص و خرابی، هزینه تعمیر آن ها نیز بالا است. اما امینت و آرامش شما قطعا این هزینه ها را پوشش خواهد داد.

دستگیره هوشمند rook

 

 حالا با وجود قیمت های بسیار زیادی که قفل های دیجیتل برند سامسونگ، یال و گیت من دارند ما برایتان پیشنهاد ویژه ای داریم.

قفل دیجیتال روک

قفل دیجیتال روک برندی است که علاوه بر ایجاد امنیت و زیبایی، قیمت بسیار مناسبی هم دارد. مدل های قفل روک مجهز به 3 نوع دسترسی رمزی، کارتی و اثر انگشتی می باشند و علاوه بر آن برخی از مدل های این برند دارای چشمی دیجیتال آنلاین هم می باشند. شما می توانید با نصف قیمت قفل هایی همچون یال و سامسونگ صاحب دستگیره دیجیتال زیبا و مقاومی شوید.

برای اطلاعات بیشتر از محصولات روک دیدن کنید.

پیشنهادی: دستگیره دیجیتال