قفل کارتی درب ورودی

آیا تا به حال نام قفل کارتی درب ورودی را شنیده اید یا از آن استفاده کرده اید؟ حتی اگر از قفل دیجیتال استفاده نکرده اید، احتمالاً کارت مترو دارید و ممکن است چندین بار در طول روز از آن برای ورود و خروج از ایستگاه های مترو استفاده کرده باشید. شما قطعا روزهایی را تصور کرده اید که درب خانه یا محل کار خود را با کارت هایی مانند کارت های مترو باز می کنید و از شر کلیدهای بزرگ و دردسر استفاده از آن ها مانند گذاشتن کلیدها در پشت در و صرف ساعت ها و هزینه ها خلاص می شوید.

البته در دنیای فناوری اطلاعات، طولی نکشید که این ایده به واقعیت تبدیل شد و حتی از ایده های ما فراتر رفتند. امروزه قفل کارتی دربی را می بینیم که بدون تماس مستقیم با کارت و فقط با همراه داشتن کارت باز می شود. اما اکنون که فناوری بسیار پیشرفت کرده است و انواع قفل کارتی درب در دسترس ما است، انتخاب بین آنها و تصمیم گیری هنگام خرید کمی دشوار شده است.

دستگیره هوشمند روک

قفل کارتی درب با کارت تماس مستقیم

این نوع قفل کارتی درب ورودی  یکی از اولین مدل های تولید شده بود که به بازار معرفی شد و به همین دلیل با گذشت زمان و ورود انواع جدیدتر کارت ها، تقریباً کمتر کاربر به دنبال خرید آن است. در این نوع قفل کارتی، برای باز شدن درب، کارت باید مستقیماً با قفل تماس داشته باشد که استفاده از این قفل ها را با مشکل مواجه کرده است. زیرا این بار هنگام ورود به در ورودی باید دوباره به دنبال کارت خود مانند کلیدها باشید. از طرف دیگر اگر از این قفل ها به عنوان قفل هتلی استفاده می شود، به دلیل استفاده مکرر از این کارت ها، در مدت کوتاهی فرسوده می شوند و باید دوباره تعویض شوند که هزینه های هتل را افزایش می دهد.

قفل کارتی درب با کارت RFID

این نوع از قفل کارتی درب ورودی یکی از محبوب ترین انواع مدل های قفل کارتی است. در این نوع قفل برای بازکردن درب با کارت، نیازی به تماس مستقیم قفل و کارت نیست و فقط ارتباط بین قفل و کارت توسط امواج رادیویی صورت می گیرد و درب باز می شود.

قفل دیجیتال کارتی روک

قفل کارتی درب با کارت RFID چه مزایایی دارد؟

از این نوع قفل کارتی درب می توان به عنوان قفل درب آپارتمان و همچنین قفل هتل استفاده کرد. استفاده از آن بسیار آسان است و هرکسی در هر سن و سطح سواد دیجیتالی می تواند از آن استفاده کند.
از سوی دیگر ، قفل های کارتی با کارت های RFID تحت هیچ شرایطی قابل کپی نیستند و بنابراین امنیت بالایی دارند. یکی از ویژگی های جالب و کاربردی این نوع کارت این است که فقط می توانید از یک کارت، که می تواند برای مترو ، استخر ، سالن بدن سازی و … باشد برای باز کردن درب استفاده نمایید.

تا حالا شده از خرید اومده باشید پشت درب و دستانتان پر از وسیله باشه و نتوانید کلید خود را از جیبتان در بیاورید؟ حتما مجبور می شوید وسایل را روی زمین قرار دهید که در این شرایط کرونایی هم میتونه خطرناک باشه. با وجود قفل کارتی و استفاده از کارت rifd، هنگام نزدیک شدن به درب، قفل باز می شود و دیگر نیازی نیست که مستقیما کارت را به قفل تماس دهید.

آیا تمام قفل های دیجیتال کارتی فقط درب را با کارت باز می کنند؟

خیر _ اکثر قفل های دیجیتال کارتی راه های دیگری هم برای باز کردن درب دارند. برخی از برندها قابلیت باز کردن قفل کارتی درب را توسط کارت-رمز و یا کارت-رمز-اثر انگشت ارائه می دهند. به عنوان مثال برند روک همه ی مدل های قفلی را که تولید کرده دارای 3 روش دسترسی رمزی، کارتی و اثر انگشتی می باشند. تعداد روش های دسترسی بیشتر نیز یک مزیت محسوب می شود چرا که اگر کارت خود را گم کردید می توانید از راه های دیگری که موجود هست درب را باز نمایید و سپس شناسه کارتی را که گم کرده اید از روی قفل پاک نمایید.

برخی از مدل های پرفروش قفل کارتی روک را در ادامه باهم بررسی می کنیم.

قفل کارتی درب روک p251

این مدل از قفل کارتی برند روک به رنگ طلایی بسیار زیبایی می باشد. همان طور که گفتیم دارای 3 روش دسترسی رمز،کارت و اثر انگشت می باشد که روی هم رفته می توانید تا 300 عدد کاربر را به قفل خود شناسایی نمایید. یکی از مزیت های این قفل کارتی درب وجود چشمی دیجیتال آنلاین هست که روی خود قفل قرار دارد. چشمی دیجیتال آن قابلیت گرفتن عکس و فیلم را هم دارد. همچنین روی صفحه لمسی قفل دیجیتال هم دکمه زنگ درب تعبیه شده است.

قفل دیجیتال روک

قفل کارتی روک p241

این قفل کارتی درب مجهز به دستگیره پو و پوش می باشد که راحتی بیشتری را در اختیارتان قرار می دهد. قفل روک p241 مجهز به قفل اتوماتیک، چشمی دیجیتال، انواع آلارم هشدار امنیتی، زنگ نمایشگر، رمز ادمین، حریم خصوصی و کلی آپشن دیگر می باشد که فول آپشن بودن آن مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است. این قفل تک رنگ و مشکی می باشد.

قفل روک

قفل کارتی درب شیشه سکوریت glass668

همان طور که می دانید قفل های شیشه سکوریت مخصوص درب های شیشه ای می باشند که معمولا برای درب های مغازه ها مورد استفاده قرار می گیرد. افرادی که مغازه دار هستند با خرید قفل روک glass668 امنیت بسیاری را برای خودشان قطعا ایجاد می کنند چرا که به هیچ وجه هیچ فرد غریبه ای نمی تواند وارد مغازه آن ها شود و اموالشان را به غارت ببرند. با وجود سیستم آلارم ضد سرقت، ضد شوک و انواع روش های دسترسی مطمئن امکان ورود افراد غیر مجاز به صفر رسیده است.

قفل شیشه سکوریت

لازم به ذکر است که هیچ کدام از مدل های قفل کارتی روک قابلیت هک را ندارند.