قفل کارتی درب ضد سرقت با کنترل بالا

قفل کارتی درب ضد سرقت یکی از بهترین روش ها برای نظارت و کنترل و مدیریت فضای اداری و مسکونی محسوب می شود. البته که این قفل ها برای فضاهای تجاری نیز مناسب هستند و عملکرد ویژه ای از خود به جای می گذارند.

قفل کارتی درب ضد سرقت را بیشتر بشناسیم!

قفل کارتی درب ضد سرقت به نوعی قفل گفته می شود که دارای رمز امنیتی مخصوصی است و به کاربر این اجازه را می دهد که از طریق درب های الکتریکی وارد محوطه شود. به طور کلی این سیستم دارای یک دستگاه کارتخوان مخصوص است که روی درب نصب می شود و شما می بایست کارت را روی دستگاه بکشید. قفل کارتی درب ضد سرقت دقیقاً مانند دستگاه خودپرداز عمل می کند و مجوز دسترسی به واسطه الگوریتم های دستگاه کارتخوان صادر می شود. وقتی از کلیدهای کارتی استفاده می شود دیگر نیازی به کلید های فیزیکی فلزی نخواهید داشت. از سوی دیگر مجوز دسترسی در داخل کارتخوان طراحی شده است و یک تراشه نیز در دستگاه دیده می شود که شامل کد خاص و منحصر به فردی است. زمانی که کارت خوان اعتبار دسترسی را تشخیص دهد می تواند با قفل درب ارتباط درستی برقرار نماید و در نهایت سیگنال به قفل مورد نظر ارسال می شود.

در نهایت به کاربر اجازه ورود داده خواهد شد و همه این کارها تنها کمتر از یک ثانیه صورت می گیرد پس به طور کلی زمان زیادی نیاز نخواهد بود و همه چیز تحت کنترل است.

قفل کارتی

مزایای قفل کارتی درب ضد سرقت

یکی از مزایای جالبی که برای قفل کارتی درب ضد سرقت دیده می شود این است که شرایط دسترسی برای زمان های خاص را دارد به طوری که شما می توانید دسترسی را محدودتر کنید و یا تعداد دسترسی ها را بیشتر نمایید.

از سوی دیگر این کارت ها قابلیت غیر فعال سازی از دور دارند پس اگر کارتتان به هر دلیلی گم شد می توانید سریعاً آن را غیر فعال کنید تا مشکلی ایجاد نشود.

حمل آسان و وزن سبکی که برای این کارت ها دیده شده است سبب می شود تا افراد بتوانند به سادگی آن را حمل کنند و هیچ مشکلی در این راستا وجود ندارد. به طور کلی این کارت ها به سادگی در کیف پول قرار می گیرند.

از سوی دیگر شرایطی فراهم است تا بتوانید کد مورد نظر تغییر دهید بدون اینکه نیاز به تغییر قفل باشد. چنین رویکردی هرگز برای قفل های فلزی دیده نمی شود. این مدل از قفل ها از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند و فناوری های اجرایی در آنها نیز به شکل قابل قبولی اجرا شده اند. در این قفل ها از سیستم های بیومتریک استفاده شده است که کمک می کند تا میزان امنیت کار بیشتر شود.

کارتخوان هایی که برای قفل کارتی درب ضد سرقت در نظر گرفته می شود نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند و در صورتی که کارت گم شود و یا به سرقت برود دسترسی آن محدود می شود. از سوی دیگر می توان برای برخی از افراد دسترسی های خاص ایجاد کرد و این موضوع به امنیت بیشتر دستگاه می افزاید.

قفل کارتی درب ضد سرقت دارای قابلیت های دسترسی چندگانه است و به طور کلی سبب می شود تا قابلیت دسترسی صفحه کلید رمز دار به شکل کاملاً قابل قبول ایجاد شود. از یاد نبرید که این قفل ها در سال های اخیر در چندین دسته بندی قرار گرفته اند و قیمت های متفاوتی دارند.

قفل کارتی درب ضد سرقت

سوالات متداول برای خرید قفل کارتی ضد سرقت

آیا قفل کارتی درب ضد سرقت قابلیت دسترسی از راه دور دارد؟

بله برخی از برندها شرایطی فراهم ساخته اند تا قفل مورد نظر قابلیت دسترسی از راه دور داشته باشد. به این ترتیب اجازه دسترسی به داخل کاملاً سنجیده می شود. گم شدن یا جا گذاشتن کارت شاید تا حدودی خطرساز باشد اما عملکرد کنترل از راه دور سبب می شود که سطح امنیت بیشتر شود. برن روک در این زمینه پیشنهادات جالبی دارد. بسیاری از کارت ها دارای تکنولوژی های خاصی هستند که شرایط هک کردن را به حداقل میرسانند.

آیا کارت قفل کارتی درب ضد سرقت به مرور زمان خراب می شود؟

به هر حال هر محصولی پس از مدتی استفاده به مرور زمان دچار خرابی می شود و در نهایت نیاز است که کارت جدید تهیه شود. هزینه نوسازی این کارت ها به نسبت خوب به نظر می رسد و مشکلی در این راستا نخواهد بود.

آیا قفل کارتی درب ضد سرقت مدل های مختلفی دارد؟

بله، قفل کارتی درب ضد سرقت دارای مدل های متنوعی است. دقت کنید که تفاوت روی مدل کارت ها است. نوعی کارت وجود دارد که از دو خط موازی سیم کوتاه استفاده کرده است که باری ذخیره سازی باینری استفاده می شود. همینطور سیم به شکل یکسان اجرا می شوند. کارت ها دارای شماره منحصر به فردی هستند که نیاز به تایید از سوی کنترل کننده دارند.

این کارت ها ماندگاری بالاتری نسبت به سایر کارت های کلیدی دارند و این موضوع سبب می شود که عملکرد آنها قابل قبول باشد.

دسته دیگری از کارت ها وجود دارند که به نوبه خود مغناطیسی نامیده می شوند در این کارت ها از نوار مغناطیسی استفاده شده است که برای انتقال اطلاعات گزینه خوبی هستند. نوار مشکی شامل آهن ربای قطبی کوچکی است و در چندین مسیر تشکیل شده است و به طور کلی داده های بسیاری طولانی تری را ایجاد می کند از سوی دیگر میزان ولتاژ اجرایی نیز متفاوت است.

کارت های rfid برای اجرای بدون لمس استفاده می شود و به واسطه رادیو فرکانس اجرا می شوند و برای انتقال داده های ذخیره شده بهترین گزینه هستند. این کارت ها به طور کلی دارای باتری های لیتیومی مخصوصی بوده که توسط کارتخوان ها تغذیه می شود. دقت کنید که اگر کارت را به کارتخوان نزدیک کنید کارت انرژی کافی برای ارسال شناسه روی تراشه را خواند داشت و در نهایت اجازه دسترسی به داخل نیز داده می شود. این کارت ها به طور کلی در فاصله 30 الی 50 سانتی متری قرار می گیرند و قابلیت کپی شدن دارند.

در بین انواع کارت هایی که برای قفل کارتی درب ضد سرقت استفاده می شود مدل سوم بیشترین تقاضا را دارد و اجرا شدن آن به شکل کاملا اصولی دنبال می شود. البته که کارت ها از نظر سبک اجرایی متنوع هستند و رویکرد بسیار مناسبی برای آنها دیده می شود.