قفل دیجیتال ROOK P241

قفل دیجیتال روک P241 برند روک محصولی جدید در بازار قفل دیجیتال است که پتانسیل رقابت با سایر برند ها را دارد. این قفل دارای قابلیت هایی است که رفاه حال کاربر را فراهم می کند و در عین حال قیمت تمام شده پایین تری نسبت به سایر محصولات مشابه خود دارد؛ چرا که این قابلیت ها در سایرین به صورت آپشنال است و هزینه جداگانه ای به قیمت نهایی اضافه می کند. همانطور که از نام قفل پیداست زیر مجموعه سری P برند روک است. این سری از مدل های برند روک دارای ویژگی های منحصر به فردی است که از جمله آن می توان به طراحی جدید آن اشاره کرد. طراحی مدل P241 از نسل قفل های تمام اتوماتیک می باشد که در واقع قفلی فشاری کششی است که پس از استفاده از هر گونه دسترسی برای باز کردن درب، بدون نیاز به فشار دادن دستگیره در به طور خودکار باز می شود. برای آشنایی با سایر امکانات قفل دیجیتال روک P241 این مقاله را مطالعه نمایید.

قفل دیجیتال روک p241
قفل-هوشمند-روک-p241

راه های دسترسی به قفل دیجیتال ROOK P241

این محصول دارای کلیه راه های دسترسی است که قفلی فول آپشن محسوب می شود. راه های دسترسی ققفل دیجیتال روک P241 همانند سایر قفل های هوشمند سری P شامل کارت، رمز، اثر انگشت، اپلیکیشن و کلید مکانیکی در مواقع ضروری است. این قفل امکان تعریف تا 299 عدد کاربر را به مصرف کننده می دهد که 9 تای آن ادمین هستند و مابقی کاربر عادی می باشند. توسط کاربر ادمین تنظیمات روی قفل و فعال و یا غیر فعال کردن کاربران عادی انجام می گیرد. قفل دیجیتال روک P241 به راحتی از طریق Wi-Fi به اینترنت متصل می شود که کاربران می توانند  با گوشی هوشمند هم در را باز کنند. با فعال نمودن قابلیت دسترسی دوبل امنیتی، کاربر برای باز کردن قفل همزمان از دو دسترسی می بایست استفاده نمایند؛ این دو دسترسی به طور مثال می تواند کارت و رمز و یا رمز و اثر انگشت باشد. محصولات سری P امکان اعمال محدودیت روی دسترسی ها را به کاربران می دهد. به دلیل اتصال بدون دردسر این کالا به اینترنت و وجود اپلیکیشن قفل روی گوشی هوشمند، کاربر ادمین به راحتی بدون نیاز به تجهیزات و هزینه مازاد دسترسی کاربران را محدود می کند. به طور مثال دسترسی کارمندان یک شرکت به زمان هایی محدود می شود که نیاز است در محل کارشان حضور داشته باشند. برند روک روی دسترسی قفل های سری P امکانی ایجاد کرده است تا با استفاده از یک کارت کلیه درب های یک مجموعه قابل باز شدن باشند.

قفل دیجیتال روک
قفل-دیجیتال-روک-p241

ویژگی های قفل دیجیتال روک P241

همین اتصال به اینترنت ساده که می شنوید برای سایر قفل های دیجیتال با هزینه و تجهیزات اضافی همراه است. در صورتیکه قفل دیجیتال روک P241 با اتصال به اینترنت امکان گزارشگیری دقیق از ورود و خروج افراد را بر روی گوشی هوشمند کاربر ادمین می دهد. چشمی الکترونیکی آنلاین P241 قابلیتی کاربردی به این قفل داده است که محدودیت های ناشی از عدم حضور شما در محل نصب قفل را از بین می برد. با لمس آیکون زنگی که بر روی صفحه LED قفل وجود دارد عکسی در لحظه از فرد گرفته می شود و در بستر اینترنت روی اپلیکیشن گوشی هوشمند کاربر ادمین نمایش داده می شود؛ در اینصورت اگر لازم باشد می تواند در را باز کند. همچنین امکان قفل خودکار پس از بسته شدن درب برای این قفل وجود دارد که از قابلیت های آن آپشن زمانبندی این قفل اتوماتیک است؛ به طوری که تنظیم کنید پس از چند ثانیه درب قفل شود. کلیه قفل های سری P دارای ریموت اورجینال هستند و برای اتصال به آیفون هم به تجهیزات جداگانه نیاز ندارد و به طور خودکار و به آسانی انجام می گیرد. ویژگی دیگر این محصول منبع تغذیه قابل شارژ لیتیومی است که کاربر را از خرید باتری مجدد بی نیاز کند. بعلاوه منبع تغذیه اضطراری قفل دیجیتال روک P241 از طریق کابل میکرو USB قفل را در زمان های اضطراری شارژ می کند. به منظور دسترسی به سری میکرو USB، از کابل پاوربانک خود استفاده کنید.

این قفل به دلیل داشتن اپلیکیشن، آلارم های مواقع بحرانی را به اطلاع کاربر ادمین می رساند. از جمله این هشدارها می توان به آلارم ضد سرقت اشاره کرد؛ این آژیر زمانی به صدا در می آید که سارقین می خواهند به زور در را باز کنند و از اهرم فشار به این منظور استفاده می کنند. آلارم بعدی زمانی فعال می شود که شارژ باتری در حال اتمام است؛ در اینصورت هم روی قفل و هم از طریق اپلیکیشن کاربر را مطلع می کند. البته بنا به درجه اهمیت وضعیت موجود آلارم ضد سرقت و یا آلارم ضد حریق که در دمای بالا فعال می شوند صداهای بالاتر و متفاوتی از هشدار اتمام باتری دارند و همچنین شدت صدا یا همان ولوم آن ها قابل تنظیم هستند. آلارم دیگری وجود دارد که با ورود چند باره رمز اشتباه شروع به آژیر کشیدن می کند. سیستم ضد شوک باعث حفظ قفل دیجیتال روک P241 در برابر خرابی در صورت ورود برق عمدی اضافی خواهد شد. از مزایای قفل دیجیتال روک P241 امکان ایجاد محدودیت زمانی روی کلیه دسترسی ها اعم از کارت، رمز و اثر انگشت است به طوریکه روی سایر برندهای قفل هوشمند تنها محدود کردن دسترسی کارت امکان پذیر می باشد. مزیت دیگری که قفل دیجیتال روک P241 دارد آپشن حریم خصوصی است؛ بر روی قفل از داخل دکمه مکانیکی چرخشی وجود دارد که با چرخاندن آن درب از داخل قفل می شود و سایر کاربران با انواع دسترسی از بیرون امکان باز کردن قفل را ندارند. آیتم حریم خصوصی به ایجاد یک محیط خصوصی در منزل و محل کار کمک می کند.

قفل دیجیتال
digital lock

قیمت قفل دیجیتال روک P241

اگر قیمت قفل دیجیتال روک P241 را با سایر قفل های دیگر برندها مقایسه کنید به راحتی ادعای اقتصادی بودن آن با توجه به قابلیت هایش را قبول می کنید. به عنوان مثال این قفل از ابتدا دارای ریموت است و قابلیت اتصال به آیفون را دارد، ویژگی که در قفل های دیگر نیازمند قطعات اضافی است که برای مشتری شامل هزینه می شود. قیمت حدودی این قفل 208 دلار است در صورتیکه برای اضافه کردن این دو قابلیت روی سایر قفل ها مبلغ حدودی 200 دلار به قیمت تمام شده آن ها اضافه می شود. همچنین قفل P241 برند ROOK به راحتی به اماکن هوشمند سازی شده متصل می شود و نیازی به هیچ تجهیزات مازادی ندارد. اما در مورد سایر برندها نیازمند قطعات الکترونیکی است که روی قیمت قفل مؤثر است. درصدی از پایین بودن نرخ این قفل مربوط به کمتر شناخته شدن آن در بازار است در غیر اینصورت قفلی با این امکانات قطعاً قیمت بالاتری دارد.

قفل-دیجیتال

مزیت برند روک در مقابل سایر رقبا

چشمی قفل دیجیتال روک P241 به صورت آنلاین است و از طریق Wi-Fi به اینترنت متصل می شود و قابلیت گرفتن عکس از کسانی را دارد که زنگ روی قفل را لمس می کنند. این آپشن در قفل هوشمند هر برندی وجود ندارد و به همین جهت اگر قفل های دیگر را بخرید برای چشمی الکترونیکی هزینه ای مجزا می بایست اختصاص دهید. همانطور که گفته شد اتصال به اینترنت و استفاده از اپلیکیشن روی گوشی هوشمند برای تمامی قفل های دیجیتال بدون نیاز به تجهیزات اضافه ممکن نیست و یا مشابه اپلیکیشن گوشی های سامسونگ روی همه مدل های گوشی در ایران قابل اجرا نیستند که عملاً انگار اپلیکیشنی برای قفل وجود ندارد.