قفل دیجیتال رک یا روک

قفل دیجیتال رک یا روک کدام بهتر است؟

قفل روک از جمله برندهای تازه وارد و جدیدالورود در بازار قفل دیجیتال ایران است که به دلیل قابلیت‌های بسیاری که به کاربران ارائه می‌کند و در عین حال قیمت بسیار مناسب آن به‌عنوان یک قفل دیجیتال ضد سرقت پتانسیل رقابت با سایر قفل‌های دیجیتال را دارد. اما همان‌طور که گفته شد قفل دیجیتال روک تازه وارد بازار شده است پس طبیعی است که وقتی در گوگل درباره آن جستجو می‌کنید نتایج مشابه این کلمه هم برایتان نمایش داده شود که یکی از بارزترین آن‌ها کلمه رک است که به اتاقک‌های سرور می‌گویند. در این مقاله برآنیم تا علاوه بر روشن سازی این دو مفهوم و تعریف جداگانه آن‌ها، به ویژگی‌های منحصر به فرد قفل روک نیز بپردازیم.

قفل روک p251

قفل رک یا قفل دیجیتال رک

رک‌ها محفظه‌های فلزی هستند که برای نگهداری از تجهیزات مختلف شبکه مانند کابل‌ها، سرور، پچ پنل، سوئیچ و غیره ساخته شده‌اند که انواع مختلفی از جمله دیواری و ایستاده دارند که نوع دیواری آن‌ها بیشتر مختص نگهداری از تجهیزات شبکه‌های کوچک هستند. رک‌ها دارای درب و قفل می‌باشند که قفل رک در انواع مختلفی از جمله قفل سوئیچی با دستگیره چرخشی، قفل سوییچی اچ پی آی، قفل دیجیتال رمزدار و غیره وجود دارند و موجودیت کاملاً مجزایی از قفل دیجیتال روک دارد.

قفل روک یا قفل دیجیتال روک

قفل دیجیتال روک دارای دو سری H و P هستند که قفل‌های سری P مزیت‌های بیشتری نسبت به سری H دارد. قفل‌های سری P دارای دستگیره تمام اتوماتیک هستند که برای باز کردن با انواع دسترسی بدون نیاز به استفاده از دستگیره درب به طور خودکار باز می‌شود. قفل دیجیتال روک فول آپشن هستند و انواع دسترسی‌ها از جمله رمز، کارت و اثر انگشت را نیز دارد. قفل‌های روک روی انواع درب از جمله چوبی، ضد سرقت، فلزی، UPVC نصب می‌شوند و همچنین مغزی‌های عمودی درب‌های مولتی را نیز ساپورت می‌کنند.

از دیگر ویژگی‌های قفل دیجیتال روک ضد سرقت بودن آن‌هاست که با سوار شدن بر روی مغزی‌هایی با زبانه قلاب مانند هوک از باز شدن درب توسط دیلم جلوگیری می‌کند. سیستم ضد شوک الکتریکی این مجموعه مانع از خرابی قفل توسط ورود عمدی ولتاژ اضافی می‌شود. آلارم ضد سرقت قفل روک هم در صورت اعمال فشار به قفل شروع به آژیر کشیدن می‌کند و با استفاده از دسترسی فیک به صدا در می‌آید.

قفل روک p241

جهت آشنایی با انواع مدل‌های قفل روک می‌توانید از محصولات ما دیدن کنید.

مزیت‌های قفل دیجیتال روک

یکی از مهم‌ترین مزایای مدل‌های قفل روک که شاید از اصلی‌ترین مزیت‌های این قفل‌ها باشد ارائه قابلیت‌ها بدون نیاز به هزینه کرد مجزا بر روی قیمت تمام شده قفل است. به‌عنوان مثال شما در قفل‌های P221 ،P231 ،P241 و P251 در زمان خرید متوجه داشتن ریموت می‌شوید که داشتن این آپشن در اکثر قفل‌های دیجیتال هزینه‌ای حدود 200 دلار به قفل تحمیل می‌کند. همچنین برای باز کردن درب در محل نصب قفل به غیر از ریموت می‌توانید از طریق آیفون تصویری نیز اقدام نمایید که این قابلیت هم در قفل‌های روک شامل هزینه نیست.

قایلیت اتصال به اپلیکیشن در قفل روک

اپلیکیشن قفل‌های سری P و اتصال قفل روک به اینترنت امکان باز کردن درب از راه دور را به شما عزیزان از هر جایی که گوشی هوشمندتان به اینترنت متصل شود را می‌دهد. در کنار این‌ها چشمی دیجیتال آنلاین امکان شناسایی هویت فردی که مراجعه کرده است را می‌دهد. با لمس آیکون زنگ روی قفل توسط فردی که پشت درب است تصویرش علاوه بر ارسال روی اپلیکیشن قفل به واسطه اینترنت، بر روی صفحه LCD خود قفل هم تا 13 ثانیه نمایان می‌شود. اتصال به خانه هوشمند این قفل امکان نصب آن را برای اماکنی که به سیستم هوشمندسازی مجهز هستند را به شما می‌دهد.

قفل‌های سری H به‌عنوان قفل دیجیتال روک با دستگیره اهرمی دارای آپشن امنیتی قفل کودک هستند که در صورت مراقبت از کودکان و سالمندان این این قابلیت به کمک شما می‌آید و از خطرات احتمالی بیرون رفتن این عزیزان جلوگیری می‌نماید. قفل H100 به قفل دیجیتال PVC LOCK در بازار شناخته شده است و مخصوص درب‌های UPVC و درب‌هایی با بائوی کم است.

قفل روک

دسترسی‌های قفل روک

قفل‌های دیجیتال روک در هر دو سری P و H و حتی قفل شیشه سکوریت آن یعنی مدل 668 روک، امکان تعریف تعداد زیاد دسترسی را برای شما فراهم می‌کنند که به همین دلیل می‌توانید از انواع این مدل‌ها در اماکن پر رفت و آمد استفاده نمایید. حسگر اثر انگشتی قفل‌های روک از نوع خازنی است و در شرایط مختلف آب و هوایی به سرعت و با دقت بالایی به تشخیص هویت افراد معرفی شده به قفل می‌پردازد. در کنار این دسترسی برای دسترسی کارت شما می‌توانید از انواع مختلف کارت‌های RFID که فرکانس آن‌ها 13.5 مگاهرتز هستند از جمله کارت‌های بزرگ (مشابه کارت‌های بانکی)، KEY TAG (جاسوئیچی مانند) و اسمارت کارت (کارت‌های پشت برچسب‌دار مخصوص گوشی همراه) استفاده نمایید.

تابع خیالی قابلیتی در قفل‌های روک است که امکان حدس رمز اصلی توسط سایرین را از بین می‌برد؛ کارکرد این آپشن به گونه‌ای است که می‌توانید تعدادی کاراکتر عددی فیک قبل و یا بعد از رمز اصلی نمایید تا دیگران به رمز شما پی نبرند. امکان تعریف دسترسی دوبل امنیتی هم وجود دارد که شرط ورود هم‌زمان دو دسترسی را برای کاربران می‌توانید توسط دسترسی ادمین تعریف نمایید.

علاوه بر این روش‌های دسترسی که قفل‌های روک به شما ارائه می‌دهند، با خرید یک قفل روک از سری p صاحب چشمی دیجیتال آنلاین هم می‌شوید پس با یک تیر دو نشان بزنید.

قفل روک h220

قیمت قفل روک

انواع مدل‌های قفل روک علی رغم کیفیت و استحکام و زیبایی و همچنین ارائه قابلیت‌های منحصر به فرد قیمت بسیار مناسبی دارند. قیمت این قفل‌ها از حدود 29 دلار آغاز شده و تا 98 دلار متغیر است. قفل روک glass 668 که مخصوص شیشه سکوریت است در عین حال که جزء معدود قفل‌های فول آپشن شیشه سکوریت محسوب می‌شود قیمتی حدود 35 دلار را دارد. همان‌طور که گفته شد قفل‌های روک ضد سرقت هستند که می‌توانید از طریق سایت rook.ir آن‌ها را تهیه نمایید و از پشتیبانی فنی 24 ساعته و وارانتی یک ساله آن بهره‌مند شوید.

برای آشنایی با انواع مدل‌های قفل روک می‌توانید پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید و از تخفیفات باخبر شوید.

منبع: www.pcmag.com

سوالات متداول قفل رک یا روک

قفل های رک معمولا دسترسی کارت دارند ولی تمام قفل های روک دارای 3 روش رمزی، کارتی و اثر انگشتی می باشند.

برخی از قفل های دیجیتال رک دارای قفل خودکار و آلارم هشدار امنیتی هستند ولی قفل های دیجیتال روک مجهز به حریم خصوصی، قفل کودک، چشمی دیجیتال، رمز ادمین و کلی آپشن دیگر می باشند.

قفل رک معمولا یک محفظه فلزی برای نگهداری از تجهیزات مختلف شبکه مانند کابل‌ها، سرور، پچ پنل، سوئیچ و غیره هستند ولی ما پیشنهاد می کنیم از قفل دیجیتال روک برای اتاق سرور خود استفاده نمایید.