قفل دیجیتال اثر انگشتی

کلیه قفل‌های دیجیتال دارای دسترسی رمز هستند به همین دلیل اگر قفلی علاوه بر دسترسی رمز دسترسی اثر انگشت داشته باشد به قفل اثر انگشتی شناخته می‌شود. در صورتی که علاوه بر رمز دسترسی کارت داشته باشد در بازار به قفل کارتی هم معروف می‌شود. اگر قفل دیجیتالی دارای کلیه دسترسی‌های کارت، رمز و اثر انگشت باشد قفل دیجیتال فول آپشن محسوب می‌شود.

این قفل‌های هوشمند روی انواع درب از جمله چوبی، ضد سرقت، فلزی، UPVC و شیشه سکوریت قابل نصب هستند. به علاوه قفل‌های دیجیتال روک بر روی انواع مغزی‌ها با هر تعداد زبانه قابل سوار شدن هستند. قفل دیجیتال اثر انگشتی قابلیت‌های بسیار کاربردی دارند که در این‌جا به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

قفل دیجیتال اثر انگشتی و مقایسه با دیگر دسترسی‌ها

از مزایای دسترسی قفل دیجیتال اثر انگشتی این است که برای باز کردن درب دیگر نیازی به آیتم‌های اضافه‌ای مثل کلید و یا کارت را ندارید. برای دسترسی رمز هم به همین صورت است اما برای برخی از افراد مثل سالمندان و کسانی که مشغله کاری دارند به خاطر آوردن رمز کمی دشوار است. دسترسی اثر انگشتی توسط یک حسگر انجام می‌گیرد که در دو نوع خازنی و اپتیکال هستند.

کارکرد حسگر اثر انگشتی خازنی بسیار آسان است و با قرار دادن انگشت در محل تعبیه شده روی قفل به راحتی درب باز می‌شود و سریعاً در دماهای مختلف کار پردازش را با دقت کامل انجام می‌دهد. قفل‌های دیجیتال برند روک با حسگر خازنی کار می‌کنند و بسیار دقیق هستند. در برخی از قفل‌های دیجیتال دو دسترسی ادمین و عادی وجود دارد که توسط دسترسی ادمین کلیه تنظیمات قفل انجام می‌گیرد.

قفل روککنترل از راه دور قفل دیجیتال

یکی از مزایای مهم قفل‌ اثر انگشتی داشتن قابلیت کنترل از راه دور است. در مورد قفل‌های دیجیتال سری P برند روک توسط اتصال قفل به اینترنت به راحتی از طریق اپلیکیشنی که روی گوشی هوشمند کاربر نصب می‌شود، درب قابل باز شدن است. این اپلیکیشن در محیط نامحدود امکان باز کردن درب توسط کاربر را می‌دهد که این قابلیت به لطف متصل شدن آن به اینترنت است. اگر در محل نصب قفل باشید و حوصله باز کردن درب از طریق گوشی را نداشته باشید می‌توانید از طریق ریموت درب را به راحتی باز نمایید. اتصال خودکار قفل‌های سری P به آیفون هم راه حل خوبی برای باز کردن درب‌هایی است که روی آن‌ها قفل دیجیتال نصب شده است.

قفل اثر انگشتی روک

 

قفل اثر انگشتی و آلارم‌های امنیتی

از جمله آلارم‌های مهم امنیتی می‌توان به آلارم ضد سرقت اشاره کرد که به سارقین اجازه وارد کردن فشار به قفل را نمی‌دهد و به محض وارد کردن فشار به قفل شروع به کشیدن آژیر می‌کند. هشدار ضد حریق از طریق سنسور تشخیص دمای روی قفل در مواقعی که حرارت بالا می‌رود کاربر را با صدای آژیر مطلع می‌نماید.

با چند بار ورود رمز اشتباه هم قفل آژیر می‌کشد تا کسی نتواند با رمزهای حدسی به رمز اصلی برای باز کردن درب پی ببرد. سیستم ضد شوک تعبیه شده در قفل دیجیتال اثر انگشتی باعث جلوگیری از ایجاد اختلال در روند کارکرد قفل با ورود برق اضافی می‌شود. کلیه این آلارم‌ها روی اپلیکیشن قفل‌های سری P برند روک نمایش داده می‌شوند.

حریم خصوصی و قفل اتوماتیک

برخی از قفل‌های دیجیتال دارای آپشن حریم خصوصی هستند که با فعال کردن آن‌ها از داخل، سایر کاربران با هر نوع دسترسی که داشته باشند نمی‌توانند در را از بیرون باز کنند. قفل اتوماتیک قابلیت بسیار کاربردی است و پس از بسته شدن درب بعد از چند ثانیه به طور خودکار قفل می‌شود که قفل شدن اتوماتیک در مدل‌های سری p برند روک قابلیت زمان‌بندی دارند. در مورد دستگیره‌های تمام اتوماتیک هم با باز کردن درب با انواع دسترسی‌ها دیگر نیازی به فشار دادن دستگیره ندارید و درب به طور خودکار باز می‌شود.

قفل اثر انگشتی روک

چشمی الکترونیکی آنلاین

قابلیت داشتن چشمی در قفل‌های سری p برند روک باعث شده است از خرید چشمی جداگانه بی‌نیاز شوید. کاربرد این چشمی زمانی است که فردی آیکون زنگ روی قفل را به صدا در بیاورد. از او در لحظه عکس گرفته می‌شود و هم‌زمان بر روی صفحه LCD روی قفل و اپلیکیشن نمایش داده می‌شود که در صورت صلاحدید کاربر ادمین در را برایش باز کند. با قرار دادن میکرو رم داخل قفل دیجیتال اثر انگشتی می‌‌توانید عکس گرفته شده از افرادی که در زمان عدم حضور شما زنگ زده‌اند را ذخیره نمایید.

چشمی دیجیتال

گزارش‌گیری در قفل اثر انگشتی

گزارش‌گیری قابلیتی است که با اتصال قفل به اینترنت قابل انجام است. در مدل‌های قفل دیجیتال اثر انگشتی سری P برند روک که به اینترنت متصل می‌شوند، شما می‌توانید گزارش‌گیری دقیقی داشته باشید. عملیات گزارش‌گیری (LOG) شامل ثبت آمار ورود و خروج‌ها و اعمال محدودیت زمانی روی انواع دسترسی‌ها می‌باشد. اعمال محدودیت زمانی به صورت روزانه و هفتگی است که کار access control را برایتان انجام می‌دهد. از موارد پر کاربرد گزارش‌گیری می‌توان به ثبت ورود و خروج کارمندان یک شرکت اشاره کرد که با اعمال محدودیت زمانی روی دسترسی کارمندان، دسترسی آن‌ها در خارج از محدوده زمانی تعریف شده غیر فعال می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر از پیج اینستاگرام روک دیدن کنید.