روش های سرقت از منازل و راه های مقابله با سارقین

روش سرقت منازل و راه های مقابله با سارقین را در این مقاله به شما عزیزان ارائه می کنیم. امروزه سرقت منازل بسیار پیشرفته تر از گذشته می باشد. بنابراین نیاز است که افراد برای تأمین امنیت خانه و محل کار خود اطلاعات بروزتری داشته باشند.

این اطلاعات معمولاً از پرونده های سارقینی که نزد پلیس های آگاهی هستند استخراج می شوند. به طور کلی یکی از راهکارهای مهم در جلوگیری از سرقت منازل استفاده از دستگیره ایمن است. با ظهور قفل دیجیتال در عرصه دستگیره های منازل تأمین امنیت امکانپذیرتر است. چرا که قفل دیجیتال دارای تکنولوژی های امنیتی و کنترلی است که باگ های دستگیره های معمولی را پوشش می دهد.

مهمترین تفاوت این دستگیره های دیجیتال با نوع معمولی آن ها در استفاده از دسترسی های جایگزین کلید است. چرا که کلیدهای مکانیکی به راحت ترین شکل ممکن قابل کپی هستند. با ما همراه باشید تا با سرقت های جدیدتر و راه های جلوگیری از آن ها آشنا شوید. در نهایت از ویژگی های امنیتی قفل دیجیتال برای جلوگیری از سرقت منازل پی ببرید.

سرقت از منازل

روش های سرقت منازل

روش توپ زنی

سرقت منازل با روش توپ زنی همانطور که از نامش پیداست با شکستن توپی درب توسط دیلم قفل را باز می کنند. این روش سال هاست که در میان سارقین منازل رایج است. قفل دیجیتال روک راه حل هوشمندانه ای برای جلوگیری از آن دارد که سوار شدن قفل روی مغزی با زبانه هوک است. این زبانه قلابی شکل از باز شدن درب توسط دیلم جلوگیری می کند. پس در صورت قوی بودن چارچوب درب این راه به بن بست می خورد.

روش مرد عنکبوتی

بالا رفتن از دیوارها و وارد شدن از طریق پنجره ها شیوه سرقت منازل به نام مرد عنکبوتی است. در این مورد سرقت منازل حفاظ های محکم کمک بزرگی به حساب می آیند.

سرقت در 15 دقیقه

در این روش سرقت منازل سارق با خودروهای مدل بالای دزدی و شماره پلاک جعلی در محله ها منازل را زیر نظر می گیرد. سپس با اطمینان از خالی بودن آن ها اقدام به سرقت در کمتر از 15 دقیقه می کند. به طور مثال صاحبخانه به سفر رفته باشد و یا آن شب در مهمانی باشد.

سرقت در سایه وحشت

در این روش سارقین با ایجاد رعب و وحشت و سر و صدا صاحبان خانه ها را مجاب به اثاث کشی می کنند. در هر بار اثاث کشی این سارقین تعدادی جنس سرقت می کنند و این کار را ادامه می دهند. در یکی از پرونده ها صاحب خانه بعد از چهار بار اثاث کشی متوجه سرقت 180 میلیونی از منزل خود شد.

روش های سرقت از منازل

کاغذهای سفید و خانه‌هاي خالی

کاغذ سفید در سزقت منازل به سارق کمک می کند که بفمهد کسی در منزل حضور دارد یا خیر. وی ابتدا با صدا در آوردن زنگ یک آدرس اشتباهی می دهد. سپس کاغذ سفیدی ما بین درب می گذارد. پس از مدتی به خانه مورد نظر مراجعه می کند. در صورت وجود مجدد کاغذ متوجه می شود کسی به این خانه رفت و آمد نکرده است. چشمی دیجیتال در قفل های روک در این مواقع به کمک شما می آید. تا با به صدا در آمدن زنگ هویت شخص از طریق نمایان شدن تصویرش بر روی قفل برایتان مقدور شود. همچنین ببینید که چه کارهایی می کند و چه نقشه ای برای سرقت منازل در سر دارد.

سایر روش های سرقت از منازل

از دیگر روش ها می توان به اتصال سیم های آیفون های منازل اشاره کرد. استفاده از حیات پشتی منازل و یا باز کردن قفل های کامپیوتری روش های دیگر سرقت از منازل هستند. به طور کلی از نگهداری اجناس با ارزش در منازل حتی المقدور خودداری کنید. این توصیه اکثر پلیس ها برای امنیت بیشتر شما عزیزان است.

بالا بردن امنیت ساختمان از سرقت

در این بخش به ارائه راهکارهایی در جهت افزایش ایمنی هر چه بیشتر ساختمان در برابر سرقت منازل می پردازیم.

استفاده از دزدگیر

دزدگیرها انواع مختلفی دارند که عبارتند از سیمی، بی سیم و هیبریدی. دزدگیرهای سیمی از قدیمی ترین نوع هستند و منبع تغذیه بیرونی دارند. اگر هر اشکالی در سیم کشی وجود داشته باشد درست عمل نمی کنند. دزدگیرهای بی سیم امنیت بالاتری دارند و از طریق فرکانس های وایرلس با ورود افراد به صدا در می آیند. دزگیرهای هیبریدی ترکیب دو نوع قبلی است به صورتی که نگرانی از بابت خالی شدن شارژ نیز وجود نخواهد داشت.

استفاده از درب های ضد سرقت و حفاظ آکاردئونی

برای جلوگیری از سرقت منازل بهتر است از درب های ضد سرقت استفاده کنید. در این صورت بعد از قرار گرفتن درب در چارچوب امکان باز کردن آن با اهرم خیلی کمتر می شود. در این درب ها لایه های فولادی به کار رفته است و مقاومت بالاتری از درب های معمولی دارند.

محافظ درب

استفاده از نرده و حفاظ پنجره

به خاطر داشته باشید حفاظ پنجره را بعد از هر بار خارج شدن از خانه حتی در بین روز قفل کنید. همچنین نرده های حفاظ در ورودی خانه از ورود افراد از طریق دیوار جلوگیری می کند.

استفاده از قفل دیجیتال ضد سرقت

قفل های روک به دلایلی ضد سرقت هستند که امنیت منازل شما را بالاتر می برند. این قفل دیجیتال دارای آلارم ضد سرقت است پس با اعمال هر گونه فشار به قفل آژیر می کشد. در صورت استفاده از دسترسی های فیک نیز به صدا در می آید. همچنین دارای سیستم ضد شوک الکتریکی است که در برابر ورود برق اضافی خراب نمی شود.

قفل روک

جهت کسب اطلاعات بیشتر از قفل‌های روک ما را در اینستاگرام دنبال نمایید.

Call Now