راه های پیشگیری از سرقت خانه با قفل هوشمند | 10 تا از بهترین روش ها

قفل هوشمند چیست و چه فایده‌ای دارد؟ سرقت از خانه یکی از مسائل اجتماعی است که برای برخی از ما بعضاً پیش آمده و یکی از مهم‌ترین دلایل آن هم وجود شکاف طبقانی است. از انگیزه‌های سارقین برای سرقت از خانه که بگذریم نوبت به ارائه روش‌های منطقی برای جلوگیری از سرقت می‌رسد. قفل دیجیتال به‌عنوان محصول امنیتی، آپشن‌هایی ارائه می‌کند تا بتوانید با سطوح مختلف بودجه‌ای که در اختیار دارید یکی از آن‌ها را تهیه کنید و از این قابلیت‌ها به منظور جلوگیری از سرقت سارقین استفاده نمایید. در این مقاله به بیان 10 روش پیشگیری از سرقت خانه با استفاده از ویژگی‌های کنترلی و امنیتی قفل هوشمند و راه‌کارهای مستقل امنیتی می‌پردازیم.

1 – دسترسی‌های غیر قابل کپی

انگیزه اصلی ساخت قفل هوشمند استفاده از دسترسی‌های جایگزین کلید مکانیکی می‌باشد چرا که استفاده از این کلیدها تا حدودی امنیت را زیر سؤال می‌برند. یکی از موارد اصلی کپی کردن راحت آن‌ها است اما در قفل هوشمند دسترسی‌های رمز، کارت و به خصوص اثر انگشت امکان کپی را به حداقل ممکن می‌رساند.

اثر انگشت در افراد مختلف یونیک می‌باشد و امکان کپی وجود ندارد به علاوه که سنسور تشخیص هویت اثر انگشت تنها در صورت قرار دادن انگشتی که جریان خون در آن فعال است عمل می‌کند. در مورد دسترسی رمز راه‌کار ورود ایمن رمز از طریق تابع خیالی، از سوء استفاده رمز توسط دیگران جلوگیری می‌کند به گونه‌ای که تعداد رقم فیک قبل و بعد از رمز اصلی وارد می‌کنید تا حدس آن توسط دیگران امکان‌پذیر نباشد.

قفل کارتی2 – قفل اتوماتیک (AUTO LOCK)

قفل‌های دیجیتال روک مجهز به قفل اتوماتیک هستند که به واسطه مغزی هوشمندی که دارند پس از بسته شدن درب بعد از چند ثانیه به طور خودکار قفل می‌شود. این ویژگی بسیار مهم امنیتی از سرقت خانه شما به طور چشم‌گیری جلوگیری می‌کند چرا که اگر به هر دلیلی فراموش کنید درب منزل را قفل نمایید این اطمینان را می‌دهد که درب همیشه به طور اتوماتیک قفل شده است.

3 – مغزی با زبانه ضد سرقت هوک

قفل هوشمند ضد سرقت روک بر روی مغزی‌هایی با زبانه هوک (قلاب مانند) قابل سوار شدن هستند. خیلی از سارقین برای باز کردن درب به منظور سرقت از خانه از روش دیلم انداختن استفاده می‌کنند. زبانه هوک مانع از باز کردن درب توسط دیلم می‌شود زیرا به شکل قلاب مانندی درب را در چارچوب نگه می‌دارد.

4 – چشمی دیجیتال آنلاین

قفل‌های روک این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که تا قبل از شناسایی هویت فردی که زنگ قفل را به صدا درآورده است درب را برایش باز نکنید. کارکرد چشمی به این صورت است که تصویر فرد پشت درب توسط اپلیکیشن قفل برایتان ارسال می‌شود که با امکان باز کردن درب از راه دور می‌توانید در صورت شناسایی در را باز نمایید. به علاوه تصویر این فرد روی صفحه LCD پنچ اینچی قفل هم نمایان می‌شود.

با امکان دید در شب و زاویه دید گسترده چشمی دیجیتال آنلاین روک همواره تصویر واضحی از این شخص دارید. یکی از مهم‌ترین دلایل سرقت از خانه باز کردن درب برای افراد ناشناس به بهانه مأمور برق، نظافتچی و غیره است که قفل هوشمند کنترل شما به این وضعیت را دو چندان می‌کند.

5 – مدیریت ترددها از طریق گزارش‌گیری

قفل هوشمند روک قابلیت گزارش‌گیری را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید ترددها را به واسطه آن کنترل نمایید. در این صورت علاوه بر ثبت آمار رفت آمدها توسط اپلیکیشن قفل، می‌توانید به اعمال محدودیت زمانی روزانه و هفتگی روی دسترسی کاربران عادی بپردازید. در این صورت کنترل بیشتری روی رفت و آمدها خواهید داشت.

6 – آلارم ضد سرقت قفل هوشمند

قفل هوشمند آلارم ضد سرقت دارد که در صورت اعمال هر گونه فشار و زور تعمداً به درب، شروع به آژیر کشیدن می‌کند. آلارم ضد سرقت در صورت استفاده از دسترسی‌های فیک نیز به صدا در می‌آید و این موضوع از طریق اپلیکیشن قفل به کاربر ادمین اطلاع داده می‌شود.

قفل هوشمند روک

7 – سیستم ضد شوک الکتریکی

قابلیت ضد سرقت بعدی که در قفل‌های دیجیتال تعبیه شده است سیستم ضد شوک الکتریکی است. کارکرد سیستم ضد شوک به این صورت است که در صورت ورود هر گونه ولتاژ اضافی جهت خرابی عمدی مدار قفل، مانع از این کار می‌شود.

8 – زمان سفر خود را اعلام نکنید

یکی از مواردی بسیار مهم در خصوص پرونده های سرقت از خانه اعلام تاریخ سفر به افرادی است که نسبت به آن‌ها شناخت کاملی ندارید. این موضوع بسیار مهم است چون خیلی از افراد منتظر فرصتی برای سوء استفاده و سرقت هستند به همین دلیل هرگز زمان سفر خود را اعلام نکنید و حتی المقدور از سیستم روشنایی تایمردار در صورت عدم حضور در منزل استفاده کنید تا عدم حضور شما در منزل مشخص نشود.

9 – اعلام ماشین و یا فرد مشکوک به پلیس

اگر در زمان‌هایی به خصوص در تعطیلی ماشین و یا فرد مشکوکی را در محل زندگی خود رؤیت کردید حتماً مشخصاتش را به پلیس اعلام نمایید. این افراد ممکن است زنگ خانه شما را بزنند و سوال‍های بی ربط بپرسند که متوجه حضور و یا عدم حضور همسایگان شوند به این افراد توجه ویژه‍ای داشته باشید.

10 – سپردن منزل به فردی مورد اعتماد

همواره در صورت عدم حضور در منزل خانه خود را به افراد قابل اعتماد که ممکن است در همسایگی شما باشند بسپارید تا در صورت مشاهده هر مورد مشکوکی بتوانند اقدام به موقع انجام دهند تا از سرقت خانه جلوگیری شود.

برای آشنایی با انواع مدل‌های قفل هوشمند روک می‌توانید پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید و از تخفیفات باخبر شوید.