منبع تغذیه قفل کارتی چیست

سوال در مورد بهترین منبع تغذیه قفل کارتی زیاد است اما شاید بهتر باشد کمی در مورد این سبک از قفل ها بیشتر بدانیم و اطلاعاتمان را افزایش دهیم به هر حال این قفل ها ساختاری جالب دارند که بر اساس امنیت بالا می توانند بهترین گزینه محسوب شوند.

نگران منبع تغذیه قفل کارتی نباشید!

یکی از متداول ترین پرسش ها معمولاً در خصوص منبع تغذیه قفل کارتی است و جا دارد در این زمینه توضیحاتی ارائه دهیم. به طور کلی بیشتر قفل های کارتی با حداقل 4 باتری از نوع AA کار می کنند و این باتری ها به مدت یک سال تا روزی 10 باز و بسته می شوند و اجرای قابل قبولی دارند. اگر زمانی بخواهید از ریموت استفاده کنید می بایست 4 عدد باتری نیز برای ریموت تنظیم کنید.

منبع تغذیه قفل

عملکرد قفل کارتی

قفل کارتی نوعی قفل دیجیتال است که به واسط عملکرد خوبی که دارد امنیت بالایی ایجاد می کند و هم برای منزل و هم محل کار مناسب است. خوشبختانه منبع تغذیه قفل کارتی نیز باتری بوده و ارزان است و نیاز به هزینه بالایی ندارد. این مدل از قفل ها همانطور که از اسمش مشخص است از کارت های RFID استفاده می کند و به طور کلی از نظر باز کردن شرایط مکانیکی بسیار خوبی دارد. این کارت های یک میکروچیپ هستند و اطلاعات قفل دیجیتال نیز ذخیره سازی می شود. در زمان باز کردن قفل نیاز به فرکانس رادیویی است تا اطلاعات ذخیره سازی شوند و در نهایت اطلاعات ذخیره شده نیز تطبیق داده شوند.

چرا قفل کارتی بخریم؟

شاید بهتر باشد کمی از مزایای قفل کارتی بیشتر بدانیم تا خرید این محصول برایمان با خیال راحت باشد. یکی از ویژگی های مهم قفل کارتی، غیر قابل کپی بودن است که دست سارقان و هکر ها را می بندد و به طور کلی رویکرد قابل توجهی دارد. نکته مهم دیگر این است که استفاده از این کارت ها بسیار آسان است و فقط باید کارت را به قفل نزدیک کنید. این کارت جایگزین خوبی به جای دسته کلیدهای سنگین هستند و دیگر نیاز به حمل دسته کلیدهای سنگین نخواهید داشت.

از سوی دیگر این قفل ها دارای سیستم قفل خودکار نیز هستند و در نهایت اگر فراموش کنید که درب را قفل کنید طبق زمان بندی درب قفل می شود. منبع تغذیه قفل کارتی بسیار مناسب بوده و نیاز به هزینه بالا برای تامین منابع انرژی قفل کارتی نخواهد بود.

شرایط این قفل ها به صورتی است که امکان باز کردن درب توسط رمز دوبل نیز وجود دارد و همینطور اگر کارت شما مفقود شود به سادگی آن را حذف کرده یا می سوزانید و کارت جدید معرفی می کنید.
قفل های کارتی یک سری ویژگی های آپشنال نیز دارند که اهمیت بسیار زیادی دارد. مثلاً این قفل ها قابلیت کنترل از راه دور دارند و یا امکان باز کردن درب با ریموت نیز برای آنها فراهم است. به طور کلی این قفل ها به آیفون نیز وصل می شوند.

منبع تغذیه قفل کارتی چیست

انواع مدل های کارت برای قفل کارتی

به طور کلی این کارت در سه نوع مختلف عرضه می شوند و از نظر شکل ظاهری نیز متفاوت هستند. یک نوع متداول از این قفل ها به شکل کارت های مترو است. اگر قفلی خریداری کردید که شامل این سبک از کارت است می توانید از کارت اورجینال و یا یک کارت که دارای میکروچیپ است مثل کارت مترو استفاده کنید. نوع دیگری از کارت ها وجود دارد که اسمارت نامیده می شوند و یک سمت آنها نیز دارای برچسب است و معمولاً پشت تلفن همراه نصب می شود.

مدل سوم از کارت ها کی تگ نامیده می شوند که ساز کوچکتری دارند و به نوعی ظریف تر طراحی شده اند. مثلاً قفل دیجیتالی کارتی DP728 سامسونگ یکی از قفل هایی است که به واسطه رمز و اثر انگشت کار می کند. از مهمترین ویژگی های این قفل این است که دارای حریم خصوصی بوده و همینطور رمز ادمین دارای تنظیمات مخصوصی است. اعداد نیز به صورت تصادفی نمایش داده می شوند و در این قفل ها از سنسور IR استفاده شده است. این قفل ها به صورت اتوماتیک طراحی شده اند و سنسور ضد حریق و ضد شوک نیز دارند و البته که منبع تغذیه قفل کارتی نیز باطری های مخصوص است.

خرید قفل کارتی

اگر قصد خرید قفل کارتی دارید به هیچ عنوان نگران منبع تغذیه قفل کارتی نباشید چون به شکل کاملاً ایده آل طراحی شده است و البته که سبک های متنوعی دارد. این قفل ها به طور کلی بر اساس آپشن هایی که دارند قیمت گذاری می شوند و برخی گران و برخی ارزانتر هستند. خرید اینترنتی قفل کارتی سبب می شود تا از هزینه های اضافی در امان باشید و شرایطی در اختیار شما قرار می گیرد تا بتوانید بهترین قفل ها را تهیه کنید.

البته که این قفل ها از نظر سبک اجرایی به چند دسته تقسیم شده اند و برخی از آنها قدرت اجرایی بیشتری دارند. قفل های کارتی به واسطه موقعیت اجرایی چند بخشی خود توانسته اند یک انتخاب کاملاً ایمن برای آپارتمان ها و سایر مکان ها محسوب شوند.

منبع تغذیه قفل کارتی

سوالات متداول در مورد قفل کارتی درب

قفل های کارتی کجا نصب می شوند؟

شما می توانید انواع قفل های کارتی را روی درب های چوبی، ضد سرقت، شیشه سکوریت و … نصب کنید. مثلاً مدل های G510 سامسونگ روی درب های شیشه ای نصب می شوند و دسترسی این قفل ها به واسطه رمز و کارت صورت می گیرد. این مدل از قفل ها تا 50 عدد کارت را پوشش می دهد و به طور کلی زمانی که منبع تغذیه قفل کارتی یا همان باطری رو به اتمام باشد از طریق آلارم اعلام خواهد شد.

دقت کنید که بسیاری از قفل های کارتی امکان گزارش گیری را دارند و این موضوع یکی از آپشن های مهم قفل های هوشمند محسوب می شود. یعنی تعداد ورود و خروج این قفل ها از طریق گزارش به شما اعلام می شود. همینطور اعمال یک سری محدودیت ها نیز وجود دارد که به طور کلی از سوی خودتان اعلام خواهد شد. البته که این قفل ها شرایط گزارش گیری به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه را خواهند داشت و این رویکرد مناسب مدیران در محل کار است.

بهترین مدل قفل کارتی برند روک کدام است؟

قفل کارتی مدل p401 از جدیدترین و پرفروش ترین قفل های دیجیتال ماست.