قفل دیجیتال ایرانی

بسیاری از افراد این تصور را دارند که حتماً باید تجهیزات خارجی استفاده کنند اما قفل دیجیتال ایرانی یکی از بهترین مواردی است که هم قیمت مناسب‌تری دارد و هم بر اساس سیستم آپارتمانی ایرانی طراحی می‌شود.

مزایای قفل دیجیتال ایرانی

تنوع قفل دیجیتال ایرانی بسیار زیاد است و این موضوع سبب می‌شود تا بتوانید این قفل‌ها را با قیمت مناسب خریداری کنید. قفل دیجیتال ایرانی مزایای زیادی دارد که با هم بررسی می‌کنیم:

  • امنیت بالا

طراحی قفل دیجیتال ایرانی به صورتی است که ضریب ایمنی بسیار بالایی دارد. نصب این قفل‌ها سبب می‌شود تا امنیت منزل شما چندین برابر شود. با نصب قفل دیجیتال ایرانی می‌توانید به راحتی منزل را ترک کنید و هیچ نگرانی نخواهید داشت.

از سوی دیگر قفل دیجیتال ایرانی دقیقاً مشابه با ساختار آپارتمان سازی در ایران طراحی می‌شود و نصب آن با دقت بالایی صورت می‌گیرد.

  • عدم نیاز به قفل کردن

کسانی که از قفل‌های ساده و معمولی استفاده می‌کنند، زمان خروج از منزل می‌بایست درب ورودی را قفل نمایند اما وقتی از قفل‌های دیجیتال استفاده می‌شود دیگر نیاز به قفل کردن در به صورت دستی نخواهد بود. یعنی پس از خروج از منزل، بر طبق تنظیمات و زمانی که برای آن برنامه ریزی شده است به صورت اتوماتیک قفل می‌شود. این مدل از قفل‌ها به واسطه رمز و اثر انگشت باز می‌شوند و حتی شاه کلید نیز نمی‌توان قفل‌های دیجیتال ایرانی را باز نماید. امنیت این مدل از قفل‌ها بسیار زیاد است. در واقع اگر به ظاهر قفل دقت نمایید، بخش بیرونی آن هیچ نوع دستگیره‌ای ندارد و این موضوع سبب می‌شود تا باز شدن قفل توسط سارقان به سختی صورت بگیرد.

قفل دیجیتال

قفل دیجیتال ایرانی پیشرفته

یکی از مدل‌های جالب از قفل دیجیتال ایرانی که به تازگی در بازار رونق گرفته و طرفداران خاص خود را دارد، قفل دیجیتال مجهز به سیستم ضد شوک است. در واقع این قفل‌ها حتی در برابر ولتاژ غیرمجاز یا شوک نیز فعال می‌شوند. یعنی شما قفل را در برابر شوک قرار می‌دهید و فرآیند امنیتی به دقت صورت می‌گیرد بنابراین قفل‌های دیجیتالی مجهز به سیستم ضد شوک هستند و این رویکرد سبب می‌شود تا هیچ‌کس نتواند از منزل شما سرقت نماید.

سبک دیگر از قفل دیجیتال ایرانی وجود دارد که مجهز به سیستم اعلام حریق است. این سیستم به صورتی طراحی می‌شود که در زمان وقوع آتش سوزی به صورت فعال عمل می‌کند و در نهایت به صاحب منزل و اطرافیان اطلاع به واسطه سیستم هشدار اطلاع می‌دهد. البته که قیمت قفل دیجیتال ایرانی مجهز به سیستم اعلام حریق نسبتاً گران‌تر از سایر قفل‌ها است.

قفل دیجیتال ایرانی یا خارجی؟

بسیاری از افراد هنوز نمی‌دانند که قفل دیجیتال خارجی خریداری کنند یا ایرانی! به این ترتیب مقایسه‌ای انجام داده‌ایم تا بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید و بر اساس بودجه خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

یکی از تفاوت مهم قفل دیجیتال خارجی و ایرانی مربوط به تعمیر و تعویض قطعات است. اگر قطعه‌ای از قفل ایرانی خراب شود، شرایط خوبی برای تعمیر و تعویض قطعه مورد نظر وجود دارد این در حالی است که در خصوص قفل‌های خارجی چنین جریانی دیده نمی‌شود و بسیاری از قفل‌های خارجی پس از خراب شدن شرایط تعمیر در ایران را ندارند و یا قطعه جایگزین برای قفل‌های خارجی پیدا نمی‌شود.

بررسی‌ها نشان داده است که سیستم اثر انگشت در قفل دیجیتال ایرانی بهتر از برخی از مدل‌های خارجی است و البته که از تکنولوژی‌های روز دنیا برای این سیستم‌ها استفاده شده است.

ریموت کنترل‌های ایرانی معمولاً به سادگی پیدا می‌شوند و در صورت مفقود شدن می‌توان ریموت کنترل جدید خریداری کرد اما ریموت کنترل مدل‌های خارجی پس از خراب شدن، به سادگی جایگزین نشده و باید به صورت سفارشی وارد شود.

قفل دیجیتال خارجی و ایرانی هر دو به واسط گوشی‌های هوشمند قابل کنترل هستند و همین‌طور ارتباط بلوتوثی برای این قفل‌ها دیده می‌شود اما قفل دیجیتال ایرانی با اپ های ایرانی سازگاری بیشتری دارند و این رویکرد سبب می‌شود تا کار کردن با این دستگاه‌ها بهتر باشد.

قفل دیجیتال خارجی و ایرانی دارای مدل‌های کارتی و رمزی هستند که بدون داشتن کارت و رمز باز نخواهند شد.

قفل دیجیتالی

قیمت قفل دیجیتال ایرانی

قیمت قفل دیجیتال ایرانی به نسبت خارجی ارزان‌تر است و با توجه به کیفیت بالایی که دارد بهترین گزینه محسوب می‌شود. به طور کلی قفل‌های دیجیتال به نسبت قفل‌های سنتی گران‌تر هستند و برای نصب این قفل‌ها و همین‌طور همگام سازی آن‌ها نیاز به متخصص خواهد بود. هزینه تعمیر قفل دیجیتال ایرانی به نسبت خارجی ارزان‌تر است چون تشخیص  مشکل در قفل‌های خارجی سخت بوده و شاید نیاز به صرف هزینه بیشتری باشد.

باتری از دیگر مواردی است که بر روی قیمت قفل دیجیتال ایرانی و خارجی تأثیر می‌گذارد. باتری‌های به کار برده شده در برخی از قفل‌های دیجیتالی قابلیت تعویض دارند. این مدل از قفل‌ها معمولاً قیمت بالاتری دارند چون دوام بیشتری دارند و سبب می‌شود که تا مدت طولانی بتوانید از این دستگاه استفاده کنید.

به شایعات دامن نزنید!

یک سری شایعات در مورد قفل دیجیتال ایرانی وجود دارد که بهتر است باور نکنید. برخی از افراد شایعه کرده‌اند که قفل دیجیتال ایرانی به سادگی هک می‌شود در صورتی که قفل‌های خارجی چنین مشکلی ندارند. دقت کنید که برنامه‌های کامپیوتری به کار برده شده برای همه قفل‌های دیجیتال یکسان است و این موضوع ربطی به تولید داخل و خارج ندارد اما اگر قفل دیجیتال ایرانی بسیار ارزان قیمت خریداری کنید احتمالاً بدنه و مغزی داخل آن کیفیت مناسبی نداشته و شاید خاصیت ضد اسیدی نداشته باشد در غیر این صورت هیچ تفاوتی بین قفل‌های دیجیتال ایرانی و خارجی دیده نمی‌شود.

نکته مهم دیگر اینکه تست‌های اولیه معمولاً روی قفل‌ها صورت گرفته و سپس روانه بازار می‌شوند و این‌طور نیست که یک برند کیفیت بسیار ضعیف داشته باشند.

خوشبختانه تجهیزات داخلی به نسبت گذشته بسیار رشد کرده‌اند و همین‌طور قطعات مختلف بر اساس سطح آزمایش‌های صورت گرفته اجرا شده‌اند این رویکرد سبب می‌شود تا کیفیت کار به بهترین نحو صورت بگیرد و قفل‌ها از نظر کارایی نیز قابل قبول باشند. تکنولوژی به کار برده شده در قفل دیجیتال ایرانی توسط بهترین مهندسان کشف شده و شرایطی فراهم است که سارقان نتوانند قفل را باز کنند. نکته مهم دیگر اینکه برای خرید قفل دیجیتال ایرانی می‌بایست در ابتدا مدل‌های متنوع آن‌ها را بررسی کنید.

قفل دیجیتال ایرانی

سوالات متداول خرید قفل دیجیتال ایرانی

آیا قفل دیجیتال ایرانی روک قابل هک است؟

خیر قفل های روک به دلیل وجود سیستم های رمزگزاری شده ای که دارند، غیر قابل هک هستند.

قفل دیجیتال روک قابلیت اتصال به درب ضد سرقت را دارد؟

قفل های روک قابلیت نصب روی انواع درب چوبی، فلزی و ضد سرقت را دارند.