خرید دستگیره ورودی درب ساختمان

بسیاری از افراد برای خرید دستگیره ورودی درب ساختمان فقط به زیبایی و ظاهر آن توجه می‌کنند! ظاهر دستگیره ورودی درب ساختمان بسیار مهم است اما یک سری نکات دیگر نیز وجود دارد که باید در خرید رعایت شود در غیر این صورت مشکلات زیادی ایجاد می‌کند.

دستگیره ورودی درب ساختمان در مدل‌های مدرن، کلاسیک و همین‌طور سرامیکی عرضه می‌شوند و به طور کلی سبک‌های خاصی دارند.

خرید دستگیره ورودی درب ساختمان بر اساس نوع

یکی از موارد بسیار مهم در انتخاب دستگیره ورودی درب ساختمان، توجه به نوع آن است. دقت کنید که هماهنگی دستگیره‌های درب ساختمان بسیار مهم است و چه خوب است که از دستگیره‌هایی استفاده کنید که تا حدودی مشابه هم باشد تا ظاهر منزل و ساختمان شما زیباتر به نظر برسد. اما نکته مهم‌تر شناسایی انواع دستگیره ورودی درب ساختمان است. دستگیره‌های ورودی درب ساختمان در مدل‌های اهرمی و گرد و یا ساختار خاص دیگری اجرا می‌شوند. به این ترتیب نوع کاربری و همین‌طور شرایط استفاده از دستگیره در انتخاب آن بسیار مهم است. مثلاً اگر در منزل خود سالمند دارید بهتر است از دستگیره ورودی درب ساختمان اهرمی استفاده کنید. یا اگر فکر می‌کنید که فرزند شما نباید به سادگی درب منزل را باز کند باید به سراغ دستگیره‌های گرد بروید.

جهت باز شدن دستگیره بسیار مهم است!

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خرید دستگیره ورودی درب ساختمان فراموش می‌شود، جهت باز شدن دستگیره است. یعنی باید دقت شود که محل نصب لولای درب کجاست و در این راستا بهتر است که بررسی دقیقی صورت بگیرد. مثلاً اگر لولای درب منزل شما در سمت چپ قرار دارد باید از دستگیره‌ای استفاده کنید که در سمت چپ است و در صورتی که لولا در سمت راست واقع شده نیاز است که دستگیره نیز در سمت راست قرار بگیرد. اینطور که بررسی‌ها نشان می‌دهد و باز و بسته شدن اهرم‌های دستگیره در استفاده آسان از آن تأثیر زیادی می‌گذارد. البته جهت باز شدن دستگیره درب ربطی به طرح و مدل آن ندارد و شما می‌توانید هر طرحی را به صورت چپ یا راست انتخاب نمایید.

قفل روک h100

دستگیره ورودی درب ساختمان بر اساس کاربرد

طراحی که برای دستگیره ورودی درب ساختمان در نظر گرفته می‌شود بر اساس کاربرد است. برخی از افراد دوست دارند که دستگیره‌های به کار برده شده برای درب منزلشان حالت دکوراتیو یا تزئینی داشته باشد. یعنی ظاهر زیبا و هماهنگی با فضای منزل بسیار مهم است.

دستگیره ورودی درب ساختمان بر اساس کاربردی که دارد در سبک‌های دکمه‌ای، بیضی، اهرمی و یا منحنی و طرح دار دسته بندی می‌شود. برخی از دستگیره‌ها مات و برخی براق هستند و برخی نیز به صورت دسته‌های مربعی و مستطیل یا بیضی شکل طراحی شده‌اند. بنابراین می‌بایست نوع کاربرد دستگیره ورودی درب ساختمان را در ابتدا ارزیابی و مشخص نمایید.

متریال به کار برده شده در دستگیره ورودی درب ساختمان

سبک و نوع و طراحی و کاربرد دستگیره ورودی درب ساختمان بسیار مهم است اما یکی از موارد پر اهمیت نیز جنسی است که برای دستگیره‌ها استفاده می‌شود. دستگیره‌ها معمولاً از مواد فلزی و آلیاژهای آهن تهیه شده‌اند و گاه نیز از شیشه و چدن و سایر محصولات نیز کمک گرفته می‌شود تا این محصول باکیفیت بسیار بالا ارائه شود.

دستگیره‌های فلزی معمولاً سبک‌های متنوعی دارند که مشهورترین آن‌ها استیل و برنج است. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که دستگیره درب‌های یک ساختمان بهتر است که از یک فلز و یا یک طرح مشخص باشند. این نکته اهمیت زیادی دارد. استفاده از جنس‌های نیکل و ساتن و فیبر بسیار مهم است و رنگ‌های کروم و فولاد ضد زنگ نیز در این دستگیره‌ها به کار رفته است. مثلاً کسانی که علاقه دارند از دستگیره‌های خنثی استفاده نمایند باید همه رنگ‌ها را بشناسند.

شما می‌توانید از دستگیره‌های نقره‌ای و یا برنز مات و براق نیز استفاده کنید و مدل‌های شیشه‌ای و شفاف نیز از مواردی هستند که باید مدنظر قرار دهید.

نمای مدرن و ظاهر خنثی یکی از موارد مهم برای دستگیره‌های ورودی محسوب می‌شود.

دستگیره ورودی

نکات انتخاب دستگیره ورودی درب

اگر می‌خواهید از دستگیره‌ای برای ورودی درب ساختمان استفاده نمایید بهتر است به طرح و جنس آن دقت کنید تا باشکوه باشد و جذاب به نظر برسد. مثلاً می‌توانید از مدل‌های چوبی و یا فلزی براق استفاده کنید. بسیاری از دستگیره‌ها دارای قفل دیجیتال هستند که جذابیت منزل و امنیت را دو چندان می‌کنند. طرح دستگیره‌ها می‌تواند ساده و یا پیچیده باشد و همین‌طور سبک‌های مینیمال نیز عرضه شده‌اند. دستگیره‌ها در سبک‌های دو تکه نیز تا حدودی برای درب ساختمان مناسب هستند و گزینه خوبی محسوب می‌شوند. دستگیره‌ای که انتخاب می‌کنید باید ضد زنگ باشد و در برابر رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان دهد. اینطور که مشخص است برای درب ورودی منزل بهتر است که دستگیره‌ها نسبتاً ساده اما قوی انتخاب شوند.

پرفروش‌ترین دستگیره ورودی درب ساختمان

دستگیره ورودی درب ساختمان دیجیتالی از پرفروش‌ترین موارد محسوب می‌شوند و به طور کلی امنیت و راحتی خاصی دارند. این دستگیره‌ها اثر انگشتی بوده و یا به صورت رمزی طراحی شده‌اند و اغلب ضد سرقت هستند و ضد حریق نیز ارزیابی می‌شوند. این دستگیره‌ها کیفیت خاص خود را دارند.

در طراحی دستگیره ورودی درب ساختمان اثر انگشتی از فناوری امنیتی بیومتریک ترکیبی استفاده شده است به طوری که کاربر مجاز است که انگشت خود را روی اسکنر سخت افزاری قرار دهد تا اسکن مورد نظر صورت بگیرد.

نوع دیگری از دستگیره ورودی درب ساختمان وجود دارد که به صورت رمزی طراحی شده است و با اعداد و علامت‌های خاص تنظیم می‌شود.

دستگیره ورودی درب

سوالات متداول برای خرید دستگیره ورودی درب ساختمان

چگونه یک دستگیره ورودی درب مناسب انتخاب کنیم؟

یکی از اولین مواردی که هنگام خرید دستگیره باید به آن توجه کرد رنگ آن است. رنگ دستگیره باید کاملاً با بدنه درب مطابقت داشته باشد. به این ترتیب دکوراسیون شما زیبا می شود. این تطابق رنگ بین در و دستگیره نشان دهنده سلیقه و توجه شما به جزئیات است.

اهمیت استفاده از دستگیره درب ضد سرقت ساختمان چیست؟

اکنون که قیمت ملک و زمین در حال افزایش است، افراد بیشتری به آپارتمان های مسکونی روی آورده اند. برای اطمینان از ایمنی آپارتمان خود باید از دستگیره ایمن و باکیفیت و همچنین کیفیت بالا استفاده کنید.

کلام آخر

در خرید دستگیره ورودی درب ساختمان حتماً دقت کنید که از نظر کیفیت موقعیت مناسبی داشته باشد. دستگیره‌های رمزدار تا حدودی ضد هک هستند اما هکرهای متخصص قطعاً می‌توانند رمز را پیدا کنند پس اگر قرار است که دستگیره ورودی درب ساختمان با قفل خریداری کنید قطعاً باید سعی کنید به امنیت آن نیز دقت کنید. البته که خرید یک دستگیره مناسب سبب می‌شود تا کیفیت دستگاه نیز بی‌نظیر باشد و اثر بخشی خوبی داشته باشد. شما می‌توانید دستگیره‌هایی خریداری کنید که هم ظاهر زیبایی دارند و هم بسیار باکیفیت طراحی شده‌اند و ایمنی بالایی دارند. خرید اینترنتی بدون واسطه و با کمترین سود در نظر گرفته شده و سبب رضایت کاربران بیشتری میشود.