آیا امکان هک شدن قفل دیجیتال وجود دارد ؟

آیا امکان هک شدن قفل دیجیتال وجود دارد؟ پاسخ کلی به این سؤال خیر است. اما در شرایطی امکان هک شدن قفل های الکترونیکی وجود دارد. این شرایط می تواند مربوط به کیفیت ساخت قفل و برند آن باشد و یا می تواند به دلیل عدم رعایت اصول اولیه امنیت توسط کاربر رخ دهد. دلیل اصلی استفاده از این قفل های هوشمند امنیت، راحتی و زیبایی آن هاست. مهمترین مطلبی که در رابطه با امنیت قفل دیجیتال نسبت به دستگیره معمولی مطرح است دسترسی های آن می باشد. دسترسی های دستگیره دیجیتال غیر قابل کپی هستند و مانند کلید به راحتی کپی نمی شوند. همچنین این قفل های مجهز به آلارم های امنیتی هستند. قابلیت های امنیتی و کنترلی یک قفل هوشمند باگ های امنیتی قفل های معمولی را برطرف می کند. کلیه نگرانی ها بابت گم کردن کلیدها و یا جاماندن آن ها در قفل را به یکباره با خرید دستگیره دیجیتال کنار می گذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره استثنائات هک شدن قفل دیجیتال و جلوگیری از آن ها تا آخر مطلب با ما همراه باشید.

هک قفل دیجیتال

راه های هک شدن قفل دیجیتال

در این بخش به موارد معدودی که سبب هک شدن قفل دیجیتال می شود می پردازیم.

داشتن رمز متنی ساده

این موضوع بر می گردد به تکنولوژی شرکت سازنده قفل دیجیتال برای روند رمزگذاری. در صورتیکه شما رمز خود را به هر دلیلی فراموش کنید دیگر به آن دسترسی نخواهید داشت. از این رو می بایست رمز دیگری برای خودتان انتخاب کنید. توضیحات گفته شده مربوط به روند امن رمزگذاری در یک قفل است. حال اگر از برندهای نامعتبر قفل هوشمند را تهیه کنید کارمند آن شرکت به راحتی امکان ارائه رمز فراموش شده شما را دارد. بنابراین هر شخص دیگری می تواند این قفل را هک کند و به کلیه رمزهایی که تا به امروز روی آن تعریف شده دست پیدا کند. پس کافیست از شرکت و برند معتبر قفل دیجیتال خریداری کنید.

داشتن رمز متنی ساده قفل

دی کامپایلر کردن فایل APK

این روش مربوط می شود به قفل هایی که دارای اپلیکیشن هستند. اپلیکیشن ها روی گوشی های اندروید قابل نصب هستند. در صورت خرید قفل های نامعتبر اپلیکیشن این قفل ها در برابر ویروس هایی که امکان دی کامپایلر کردن فایل سورس اصلی قفل را دارند آسیب پذیرند. بخش امنیت سیستم در مورد ساخت هر کالای الکترونیکی مانند قفل هوشمند می بایست کلیه راه های نفوذ از طریق اپلیکیشن را بررسی کند. در نهایت این بخش وظیفه دارد کلیه راه های نفوذ به سورس و یا پایگاه داده یک قفل را مسدود کند. این قضیه تنها در صورت صرف وقت و هزینه برای شرکت تولیدکننده مقدور است که مشخصاً در شرکت های نامعتبر امکانپذیر نیست.

APK فایل

جلوگیری از هک شدن قفل دیجیتال

در این اینجا راهکارهایی برای جلوگیری از هک شدن قفل دیجیتال ارائه می دهیم.

خرید قفل از شرکت معتبر

خوب است بدانید هرگز نباید امنیت یک قفل دیجیتال را فدای کیفیت کنید. ممکن است برخی از برندها پروتکل های امنیتی را به درستی اجرا نکنند. اینجاست که در خرید یک برند، انتخاب فروشنده معتبر در قفل هوشمند به کارتان می آید. امنیت کلیه پروتکل ها منوط به هزینه کرد شرکت سازنده است.

استفاده از دسترسی دوبل امنیتی

هک کردن دو دسترسی برای ورود بسیار مشکل تر از یک دسترسی است. توصسه می کنیم از قفل دیجیتالی استفاده کنید که امکان تعریف دسترسی دوبل امنیتی را داشته باشد. مانند ورود با رمز و اثر انگشت.

اسفاده از دسترسی دوبل امنیتی

امکان تعریف پسورد طولانی

از امکان تعریف پسورد با تعداد کاراکترهای عددی طولانی اطمینان حاصل کنید. پسوردهایی که در برابر هک آسیب پذیر نباشند حداقل 16 کاراکتر عددی دارند.

اپلیکیشن قفل را آپدیت کنید

اپلیکیشن قفل دیجیتال در گوشی هوشمندتان را آپدیت نمایید. هر نسخه آپدیت شده امنیت سیستم را بالاتر برده و تلاشی در جهت رفع باگ های امنیتی می باشد.

قفل هوشمند پیشنهادی

قفل های روک در دو سری p و h وارد بازار شده اند که قفل هایی با رعایت تمامی پروتکل های امنیتی هستند. قفل های سری p دارای دستگیره های تمام اتوماتیک می باشند. این قفل ها آپشن های امنیتی کاربردی در اختیار کاربران قرار می دهند. یکی از مهمترین آن ها تعریف دسترسی دوبل امنیتی است. آپشن بعدی به ورود ایمن رمز توسط تابع خیالی مربوط می شود. به گونه ای که می توانید تعدادی کاراکتر عددی غیرواقعی قبل و یا بعد از رمز اصلی وارد کنید. قفل دیجیتال تمام اتوماتیک روک برای شناسایی هویت افراد چشمی دیجیتال آنلاین دارد. بعلاوه اپلیکیشن فعال روی انواع گوشی های هوشمند که می بایست هر چند وقت یکبار آپدیت نمایید.

قفل دیجیتال روک

قفل اتوماتیک در این دستگیره های دیجیتالی امکان تنظیم زمان دارند. به گونه ای که شما تعیین می کنید پس از چند ثانیه از بسته شدن درب، قفل شود. سنسور اثرانگشتی در مورد این دسترسی بیومتریک از نوع خازنی است و غیر قابل کپی می باشد. زیرا تنها زمانی قفل درب باز می شود که روی اسکنر بافت زنده دارای فشار خون قرار داده شود. بنابراین داشتن الگوی اثر انگشت برای باز کردن قفل دیجیتال کافی نیست. کلیه آلارم های امنیتی از جمله ضد سرقت و ضد حریق علاوه بر قفل روی اپلیکیشن آن نیز نمایش داده می شوند.

قفل های روک را از کجا بخریم

شما می توانید کلیه قفل های روک را از سایت rook.ir تهیه کنید. این قفل ها دارای خدمات پس از فروش از قبیل وارانتی و پشتیبانی فنی 24 ساعته می باشند. همچنین علاوه بر نصب و آموزش دقیق توسط نصاب حرفه ای این مجموعه، می توانید از دفترچه راهنمای فارسی قفل استفاده کنید. هک شدن قفل دیجیتال روک غیر ممکن است.